تعطیلی آدینه مهد تهران به دلیل اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران

    کد خبر :150232

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در شهر تهران، به دلیل طرح توسعه دانشگاه تهران، یکی از آدینه مهدها مدتی است که تعطیل شده است و فعالیتی ندارد.

به گزارش افکارنیوز، محمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: تعداد ۲۸۰ آدینه مهد در حال حاضر در سراسر کشور روزهای جمعه به کودکانی که به همراه والدین خود در نماز جمعه حضور پیدا می کنند، خدمات گوناگونی را ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: تعداد آدینه مهدها در سال جاری به ۳۰۰ واحد افزایش می‌یابد و علاوه بر نگهداری از کودکان به هنگام برگزاری نماز جمعه، آموزش های مختلفی را در خصوص آموزش های مذهبی و سایر موارد آموزشی متناسب با سن کودکان به آنها ارائه می‌ دهد.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: ارائه یک وعده غذای سبک به عنوان میان وعده یکی دیگر از اقداماتی است که از سوی سازمان بهزیستی کشور، در آدینه مهدها برای کودکان انجام می شود.

نفریه خاطرنشان کرد: ستاد برگزاری نماز جمعه به عنوان برگزار کننده این مراسم عبادی-سیاسی، تا کنون همکاری خوبی با سازمان بهزیستی کشور در خصوص فعالیت آدینه مهدها داشته است و از اجرای این طرح استقبال کرده است.

وی تصریح کرد: مسئولان ستاد برگزاری نماز جمعه بر این عقیده هستند که فعالیت آدینه مهدها موجب افزایش تعداد نمازگزاران در نماز جمعه و ابراز رضایتمندی آنها از اجرای این طرح شده است.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: ابراز رضایتمندی نمازگزاران نماز جمعه، از فعالیت آدینه مهدها به دلیل سهولت در کارها برای شرکت در این فریضه عبادی-سیاسی و آسودگی والدین به دلیل نگهداری کودکانشان در زمان برگزاری نماز جمعه است.

نفریه یادآور شد: در حال حاضر در ۷۰۰ نقطه از کشور، مراسم نماز جمعه برگزار می شود و به تدریج سازمان بهزیستی کشور با همکاری ستاد برگزاری نماز جمعه، فعالیت آدینه مهدها را در سطح سایر این نقاط اجرایی می کند.

وی اظهار داشت: کودکان از ابتدای برگزاری نماز جمعه تا پایان این مراسم در آدینه مهدها حضور دارند و مربیان کودک سازمان بهزیستی از آنها نگهداری می کنند.

تعطیلی آدینه مهد تهران به دلیل اجرای طرح توسعه دانشگاه تهران

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: در شهر تهران، به دلیل طرح توسعه دانشگاه تهران، یکی از آدینه مهدها مدتی است که تعطیل شده است و فعالیتی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در سایر شهرهای کشور، در محل ساخت مصلی ویژه نماز جمعه، نقاط خاصی برای ساخت آدینه مهد در نظر گرفته می‌شود و در مصلی های قبلی که امکان در نظر گرفتن فضایی برای آدینه مهد وجود ندارد از نزدیک ترین مهدکودک به عنوان جایگزین، برای این منظور استفاده می شود.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: برخی از آدینه مهدهای کشور علاوه بر خدماتی که در روز جمعه و در زمان برگزاری نماز جمعه به کودکان ارائه می دهند در سایر روزها نیز خدمات ویژه ای به کودکان ارائه می دهند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید