مدیرعامل یک شرکت بیمه‌ای مطرح کرد

مردم هنوز به اهمیت بیمه پی نبرده‌اند

    کد خبر :150198

مدیرعامل بیمه ایران معین با اشاره به حادثه زلزله در غرب ایران می گوید صنعت بیمه باید بیش از پیش فرهنگ بیمه گری و بیمه گذاری را در بین عامه مردم رواج دهد، چرا که ایجاد فرهنگ بیمه در بین اقشار مختلف جامعه سبب می شود که در چنین حادثه‌هایی فشارهای مالی بر مردم کاسته شود او معتقد است با اهمیت به صنعت بیمه می توان به پیشرفت اقتصاد ایران کمک کرد.

ابراهیم حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حادثه زلزله در غرب ایران و لزوم ایجاد فرهنگ بیمه در بین عامه مردم گفت: متاسفانه فرهنگ بیمه گری و بیمه‌گذاری هنوز آن طور که باید در کشور جا نیافتاده است و مردم با اهمیت بیمه‌های بازرگانی از جمله بیمه‌های مهندسی سیل و زلزله آشنایی ندارند.

وی ادامه داد: اگر در حادثه زلزله اخیر ساختمان های تجاری و مسکونی بیمه بودند بار مالی این چنینی برای مردم به وجود نمی آمد و شرایط به مراتب بهتر می‌بود. علاوه بر این اگر بیمه گری در ایران گسترش یابد به جز اینکه در حوادث طبیعی فشار های مالی بر مردم کاسته می‌شد اقتصاد کشور نیز قوت پیدا می کرد.

مدیرعامل بیمه ایران معین با بیان اینکه در مواقع زلزله همه مسئولان باید دست به دست هم دهند تا شرایط بهبود یابد افزود: ما سعی کردیم با ارسال کمک هایی به مناطق زلزله زده سهمی در کمک به هم وطنانمان داشته باشیم. مبالغی که قرار بود ما برای سر رسید و سالنامه های سال ۱۳۹۷ هزینه کنیم را به تهیه موارد ضروری برای آسیب دیدگان زلزله اختصاص دادیم. البته صنعت بیمه می تواند با فرهنگ سازی و اعمال درست مدیریت ریسک همواره سعی در بهبود معیشت جامعه کند و این موضوع باید همیشه مد نظر گرفته شود.

وی همچنین با بیان اینکه باید سعی شود تا ضریب نفوذ بیمه در ایران بالا رود گفت: اگر مردم ایران علاوه بر بیمه حوادث با انواع بیمه ها از جمله بیمه عمر و سرمایه گذاری آشنا شوند ضریب نفوذ بیمه تقویت می شود و با این کار صنعت بیمه در اقتصاد نقش پر رنگ‌تری خواهد داشت.

این عضو شورای راهبردی بیمه ایران با بیان اینکه به دلیل مقررات محدود کننده حاکم بر روند بیمه در کشور ما سرمایه‌گذزاران خارجی رغبتی به فعالیت در حوزه بیمه ندارند، گفت: قوانین فعالیت شرکت‌های بیمه‌ای در مناطق آزاد نیازمند بازنگری و تغییر اساسی است.

مدیر عامل بیمه ایران با تاکید بر اینکه عمده ثروت و سرمایه‌ها در مناطق ویژه اقتصادی است و همین امر می‌تواند مناطق آزاد را به قطب مهمی در جهت جذب سرمایه در بخش بیمه مبدل کند اظهار کرد: متاسفانه فروش بیمه های اشخاص برای شرکت های بیمه‌ای ثبت شده در این مناطق امکان پذیر نیست. به بیان دیگر این شرکت‌ها نمی‌توانند بیمه‌نامه‌های عمر، حادثه و درمان را بفروشند و بر اساس مقررات ذکر شده منع قانونی وجود دارد.
حمیدی با تاکید بر لزوم بازنگری این قوانین گفت: اگر مشتری در مناطق ویژه اقتصادی بخواهد از بیمه‌ای استفاده کند که قابلیت پوشش تمامی خطرات را داشته باشد بدلیل محدودیت شرکت‌های بیمه‌ای ثبت شده در این مناطق برای ارائه این خدمات، ترجیح می دهد کلیه خدمات را از یک شرکت بگیرد و شرکت بیمه دیگری را در سرزمین اصلی انتخاب کند. به همین دلیل سهم عمده بیمه در مناطق ویژه اقتصادی در اختیار شرکت‌های بیمه سرزمین اصلی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید