قائم‌مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد

شناسایی 700 نوع مواد مخدر و روانگردان تا سال 2017

    کد خبر :150019

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 520 تن انواع مواد مخدر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار علی مویدی در حاشیه کارگاه آموزشی منطقه‌ای سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه اعتیاد و مواد مخدر استان‌های غرب کشور و در جمع خبرنگاران بیان کرد: در هشت‌ماهه نخست امسال بیش از ۵۲۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف‌شده که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش را نشان می‎دهد.

وی با بیان اینکه در افغانستان شاهد افزایش سطح زیرکشت خشخاش هستیم، افزود: در این کشور 10 هزار تن تریاک تولید می‌شود که برای کشورهای همجوار و منطقه هشدار و تهدید است.

مویدی عنوان کرد: آمادگی و تلاش در راستای مقابله با این پدیده خانمان‌سوز ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید براینکه دولتمردان افغانستان نسبت به گسترش و توسعه این پدیده اقدامات قابل‌ قبولی را انجام ندادند و این مساله‌ای تهدید کننده است، خاطر نشان کرد: ایران در چند دهه اخیر در بحث چگونگی مقابله با مواد مخدر در مرز با افغانستان بوده است.

وی اظهار کرد: استان‌های ما متناسب با قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود برنامه‌هایی از طریق ستاد مبارزه با مواد مخدر دریافت کردند و تعامل لرستان با ستاد خوب ارزیابی شده است.

وی با بیان اینکه میانگین اعتیاد در لرستان نسبت به میانگین کشوری پایین است، اظهار کرد: همچنین میانگین اعتیاد در بین دانش‌آموزان و زنان کمتر از میانگین کشوری است، اما در بین قشر کارگر بیشتر از میانگین کشوری است.

مویدی بیان کرد: در بحث شناسایی و پاکسازی نقاط آلوده تمام استان‌ها موظف هستند نقاط آلوده را شناسایی و با همکاری پلیس و دستگاه قضا مبادرت به پاکسازی و برخورد با قاچاقچیان و معتادان متجاهر کنند.

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با تاکید براینکه فروش مواد مخدر در سطح شهر به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و دستگاه‌های استان موظفند با خرده فروشان در میادین و مغازه ها و سایر نقاط برخورد کنند و افزود: پدیده اعتیاد و خرده‌فروشی مواد مخدر معلول ده‌ها عامل است که بر روی این عوامل باید بررسی‌های علمی انجام شود.

مویدی افزود: با این پدیده بطور قاطع مبارزه کرده و خواهیم کرد اما تحقق این مهم بدون همکاری و اطلاع رسانی مردم ممکن نیست لذا از همه شهروندان درخواست می کنیم به محض رؤیت اینگونه جرائم دستگاه های اطلاعاتی و انتظامی مرتبط را در جریان بگذارند.

وی از شناسایی 700 نوع مواد مخدر و روانگردان تا سال 2017 خبرداد و گفت: در کشور موادمخدر سنتی مخاطب بیشتری دارد و افراد کمتر به سمت روان‌گردان‌ها میل دارند.

قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور درمورد قانون کاهش مجازات اعدام محکومین مواد مخدر، بیان کرد: این قانون درست نیست و هزینه‌های گزافی را بر دوش نظام می‌گذارد و البته از نظر امنیت و سلامت هم می‌تواند چالش‌هایی را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه این قانون را در راستای مصالح نظام نمی‌دانم، تاکید کرد: راهی جز تمکین به قانون نیست و تلاش می‌کنیم به بهترین شکل ممکن این قانون اجرا شود، قطعا باید این قانون ارزیابی شود، به نظر بنده قانون کاهش مجازات اعدام محکومین مواد مخدر ، قانون خوبی برای جامعه و کشور نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید