رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت خبرداد

افزایش پوشش درمان بیماران HIV مثبت در مازندران

    کد خبر :149816

رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از افزایش پوشش درمان بیماران HIV مثبت در مازندران خبرداد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی گویا، در همایش پیشگیری، مراقبت و درمان HIV/AIDS که در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد با بیان آخرین وضعیت بیماری AIDS در کشور و درمان آن، گفت: نتایج شاخص‌های اپیدمیولوژیک، مانند روند رو به افزایش راه انتقال جنسی، روند رو به افزایش درصد زنان مبتلا حاکی از قدمت اپیدمی در کشور است و در زمینه تشخیص موارد در کشور همچنان باید به تلاش های خود ادامه دهیم.

وی افزود: شاخص های مراقبت و درمان در استان مازندران در زمینه کمیت و کیفیت خدمات مراقبت بیماران بهبود چشمگیری نسبت به ارزیابی دو سال گذشته مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و ثبت خدمات در این استان، یافته است.

گویا با بیان اینکه ارزیابی سل فعال از 12درصد به 35درصد و سل نهفته از 21درصد به 55 درصد رسیده است،گفت: این مسئله نشان دهنده پیشرفت چشمگیری در خدمات تشخیصی ادغام شده و ارتقای کیفیت خدمات مراقبت بیماران است.

به گزارش ایسنا، محسن اعرابی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اعلام اینکه براساس بررسی های صورت گرفته در سال گذشته 50 درصد مبتلایان به HIV در استان خانم هستند، افزود: متاسفانه در سال های اخیر انتقال ویروس HIV در جامعه بیشتر از طریق جنسی است.

وی به شناسایی افراد مبتلا به بیماری HIV در استان اشاره کرد و گفت: در همه شبکه های بهداشت و درمان، مراکز مشاوره بیماری رفتاری فعال وجود دارد که افراد دارای رفتار پرخطرجنسی یا اعتیاد تزریقی می توانند به این مراکز و پزشکان خانواده شهری و روستایی مراجعه کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه آزمایش رایگان تست ایدز برای افراد دارای رفتار پرخطر انجام می شود، ادامه داد: اطلاعات این افراد به صورت محرمانه ثبت می شود و با پیشرفت تکنولوژی در حوزه درمان بیماران مبتلا به ایدز، بیماران بعد از تشخیص بیماری 50 سال عمر مفید دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید