چگونه بدون دوش ‌گرفتن هم تمیز و آراسته بمانیم؟

    کد خبر :149788

کاش بدونِ دوش ‌گرفتن هم می‌توانستیم تمیز و خوشبو بمانیم! این جمله، آرزو و دغدغه بسیاری از ورزشکاران و افراد پرمشغله است. بدن بیشتر افراد با حمام نکردن به قدر کافی ، بو می گیرد.
به گزارش بازتاب، کاش بدونِ دوش ‌گرفتن هم می‌توانستیم تمیز و خوشبو بمانیم! این جمله، آرزو و دغدغه بسیاری از ورزشکاران و افراد پرمشغله است. بدن بیشتر افراد با حمام نکردن به قدر کافی ، بو می گیرد. وقتی قطره عرق به سطح پوست تمیز می رسد، در ابتدا بو نمی دهد ولی بعد از اینکه باکتری ها یا قارچ های موجود در سطح پوست، چربی های عرق را تجزیه کردند، عرق بو می گیرد. بیشتر غدد عرق، چربی ندارند ولی غدد عرق اطراف سینه ها، اندام های جنسی و زیر بغل، عرقی تولید می کنند که چربی دارد.

شاید دوش گرفتن بعد از انجام تمرینات ورزشی، برای خیلی‌ها سخت و اذیت‌کننده باشد و یا به‌خاطر رفتن به محل کار، اصلا فرصت دوش گرفتن نداشته باشند؛ بهترین هدیه به این افراد، ارائه راه‌حل‌هایی موثر برای جلوگیری از بوی بد بدن است؛ پیشنهاد ما رعایت چند راهکاری است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

بدونِ دوش ‌گرفتن هم خوشبو باشید!
غذای مناسب بخورید

بعضی از غذاها باعث می‌شود که بدن بوی نامطبوع بگیرد؛ پیاز، سیر و قهوه و پرهیز از کربوهیدرات، بوی بدن را تغییر می‌دهند. نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید، مصرف آب کافی، یکی از راه‌های جلوگیری از بروز بوی نامطبوع بعد از ورزش است.

بعضی از نواحی بدن را تمیز کنید

همان‌طور که می‌دانید بعضی از نواحی مثل زیر بغل و کشاله ران، بیشتر از نقاط دیگر مستعد بوی بد هستند.

اکرین و اپوکرین دو نوع غده عرقی هستند. نقص باکتریایی در اپوکرین موجب بوی بد بدن می‌شود، غده اپوکرین در زیر بغل و ناحیه واژن وجود دارد؛ بنابراین اگر زمانی برای دوش گرفتن ندارید، این قسمت‌ها نواحی کلیدی هستند که همیشه باید تمیز شوند.

از بروزِ آکنه جلوگیری کنید

اگر بعد از انجام تمرینات ورزشی، مراقب پاکیزگی پوست خود نباشید، پوست‌تان به آکنه و بیماری‌های پوستیِ دیگر مبتلا خواهد شد. برای جلوگیری از آکنه و مبارزه با باکتری، از دستمال مرطوب برای تمیز کردن صورت، سینه و بالای کمر استفاده کنید، به خصوص اگر در این نواحی مستعد آکنه هستید.

برای پاک کردن زیر بغل، واژن و ناحیه باسن، گردن، سینه و لایه‌های شکمی از دستمال مرطوب استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود که حوله‌ای را دور گردن خود قرار دهید تا در حین انجام تمرینات، گردن‌تان را پاک کنید.

لباس زیر خود را عوض کنید

بعد از انجام ورزش، لباس زیر خود را عوض کنید تا بوی بد و عفونت ندهید؛ بهتر است روزهایی که دوش نمی گیرید لباس‌های چسبان نپوشید و از لباس‌های نخی استفاده کنید که پوست‌تان راحت‌تر نفس بکشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید