جشن نیمه شعبان با اجرای گروه موسیقی باران در مالزی برگزار شد

    کد خبر :14971

جشن نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) که یکی از بزرگ ترین رویدادهای مذهبی و آئینی توأم با جشن و سرور است جمعه شب با حضور ایرانیان و اجرای گروه موسیقی مناسبتی باران اعزامی از ایران برگزار شد.جمع کثیری از ایرانیان مقیم مالزی برای شرکت در آیین جشن میلاد منجی عالم بشریت که برای ظهورش لحظه شماری می شود در کوالالامپور پایتخت این کشور جنوب شرق آسیا گردهم آمدند.
در آیین ویژه نیمه شعبان که به همت رایزنی فرهنگی ایران در کوالالامپور برگزار شد، گروه موسیقی آئینی ‘باران’ به سرپرستی امید معنوی سه قطعه ‘همه تو’ (شعر از حسین منزوی)، ‘عشق مشترک’ و ‘سلام، عشق من’ و دو قطعه دیگر ویژه نیمه شعبان و قطعاتی در وصف امام رضا (ع) و امام علی (ع) را در این مراسم اجرا کردند.
امید معنوی خواننده و سرپرست، رضا فراهانی نوازنده نی و سنتور و جعفر همدانی نوازنده دف، تنبک و سازه های کوبه ای اعضای این گروه اعزامی از ایران بودند.
همنوازی دف و نی و همنوازی دف و سنتور از دیگر بخش های این برنامه بود که در سالن فرهنگی ام.سی.ای شهر کوالالامپور برگزار شد و مورد استقبال ایرانیان قرار گرفت.
‘مرضیه افخم’ سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تبریک عید نیمه شعبان به واژه انتظار برای ظهور مهدی موعود (عج) اشاره کرد و گفت که این انتظار، انتظار همراه با عمل نیک و مسئولیت است.
وی گفت شاید کمتر انتظاری در جهان انتظار همراه با مسئولیت باشد، اما برای ما به عنوان شیعه این انتظار، مسئولیت بزرگی به همراه دارد و امیدوارم بتوانیم جهان را هر فردی به سهم خود آماده ظهور و حضور مصلح بزرگ کند.
وی گفت که این مصلح برای تمام جهانیان ماموریت دارد و شاید افتخار ما به عنوان جمعیت شیعه این است که نزدیک ترین حلقه به مهدی موعود (عج) هستیم و این نزدیکی مسئولیت ما را دو چندان می کند.
‘علی محمد سابقی’ رایزنی فرهنگی ایران در کوالالامپور نیز در آیین آغازین این جشن، گفت: نیمه شعبان عیدبزرگ شیعیان است، اگرچه این عید تنها متعلق به شیعیان نیست، بلکه عید همه انسانیت است و مولود امروز، قرار است انسان ها و بشریت را از جهل و خرافات و از ظلم و ستم نجات دهد.
رایزن فرهنگی ایران در ادامه با طرح این سئوال که آیا منجی موعود تنها متعلق به ما شیعیان است، با استناد به آیه ای از قران کریم، گفت که خداوند فرموده است که ما بر همه انسان ها منت گذاشته ایم به ویژه بر مستضعفین که آنها را وراثان زمین بگذاریم. از اینرو خدا این منت را نه تنها بر شیعیان بلکه بر همه انسان ها گذاشته است.
سابقی در ادامه گفت: جهان همیشه بر یک پاشنه نخواهد چرخید تا کسانی که زور و قدرت اسلحه دارند، حاکم باشند. اراده خداوند این است که وارثان زمین کسانی باشند که شایسته این حاکمیت هستند.
وی با تشریح اینکه در سایر مذاهب از قبیل هندو، یهود، زردتشت، مسیحیت و بودا نیز آمدن یک ناجی برای نجات انسانها بشارت داده شده است، گفت: پس این مساله تنها محدود به شیعه نیست. در اسلام هم اهل سنت و هم شیعه به این منجی که برای گسترش عدل و داد ظهور می کند، اعتقاد دارند.
رایزن فرهنگی ایران همچنین تصریح کرد بیش از سه هزار حدیث در مورد ظهور وجود دارد که در این احادیث مشخصات جزئی این ناجی آمده است.
وی گفت: این جزء افتخارات ایرانی ها است که براساس مطالعات ‘فرانسیس فوکویاما’ از محققان مطرح جهان که از ظهور تا سقوط مذاهب مختلف را مورد بررسی قرار داده، یک مذهب یا مکتبی وجود دارد که هرگز سقوط نکرده و همچنان در حال صعود است.
به گفته سابقی، فوکویاما دلیل این امر را چنین تشریح کرده است: به دلیل اینکه در باور و اعتقادات تشیع دو بال وجود دارد که هرگز نمی گذارد این جامعه و اعتقادات افول کند. یک بال، بال سرخ است. این بال سرخ متصل به قیام عاشورا و شهدای کربلاست. قیام امام حسین (ع) در کربلا هرگز نخواهد گذشت که شیعه در یک زمان افول کند و این بال همیشه آن را به اوج می برد.
وی در ادامه گفت: بال دوم که شیعه به آن اعتقاد دارد، بال سبز است و آن انتظار و اعتقاد به یک منجی است و آن امام زمان (عج) است. این بال سرخ حسینی و بال سبز امام زمانی (عج) هرگز نخواهد گذاشت شیعه مانند بسیاری از مکاتب دیگر افول کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید