شایع‌ترین علت‌ مرگ نوزادان در ایران

    کد خبر :149709

فوق تخصص نوزادان شایع‌ترین علل مرگ نوزادان در ایران را تشریح کرد و گفت: اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت اقدام به راه‌اندازی «سامانه‌ ایمان» کرده است که دلایل فوت نوزاد و مادر در آن ثبت می‌شود.

به گزارش فارس، پریسا محققی در ارتباط با عفونت نوزادان اظهارداشت: یکی از مشکلات شایع در میان نوزادان مسئله عفونت‌ها است که به طور کلی سپسیس نام دارد و می‌تواند مادر منشأ انتقال بیماری به نوزاد باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: عفونت ادراری، عفونت رحم و آلوده بودن مایع آمینوتیک به عفونت نیز می‌تواند سبب ابتلا شدن نوزاد به عفونت شود.

فوق تخصص نوزادان در مورد شایع‌ترین علت‌ مرگ نوزادان در ایران گفت: اداره سلامت نوزادان وزارت بهداشت اقدام به راه‌اندازی سامانه‌ای به نام ایمان(سامانه مادر و نوزاد) کرده است که در آن مشخصات تولد و یا فوت نوزاد و مادر و دلیل آن ثبت می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده از این سامانه در سال 95 و 6 ماهه سال 96 سه عامل عمده مرگ نوزادان در ایران، تولد زودتر از موعد، مشکلات تنفسی ناشی از نارس بودن نوزاد و ناهنجاری‌های مادرزادی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید