گراسا: والیبال محبوب‌ترین ورزش در برنامه‌های تلویزیونی در المپیک ریو بود

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۱۹
    کد خبر :149682

بیست و دومین مجمع عمومی کنفدراسیون والیبال آسیا (AVC) روز گذشته با حضور آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی (FIVB) در گراند هتل بانکوک برگزار شد.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، مجمع عمومی کنفدراسیون والیبال آسیا روز چهارشنبه با حضور نمایندگانی از 46 کشور عضو این کنفدراسیون به ریاست صالح بن ناصر و با حضور آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی برگزار شد. «وی ژی هونگ» رئیس افتخاری فدراسیون جهانی و کنفدراسیون والیبال آسیا، الکساندر بوریچیچ رئیس کنفدراسیون والیبال اروپا و وزیر ورزش تایلند نیز از مهمانان ویژه این نشست بودند.

در ابتدای این نشست مصوبات مجمع عمومی بیست و یکم که سال 2014 در ریاض برگزار شد، بررسی و روسای مناطق مختلف از جمله دکتر محمدرضا داورزنی نایب رئیس کنفدراسیون آسیا و رئیس منطقه آسیای مرکزی گزارش عملکرد منطقه خود را ارائه کرد. صالح بن ناصر رئیس کنفدارسیون والیبال آسیا، مجمع عمومی AVC را فرصتی برای رشد و توسعه والیبال آسیا در راستای اهداف فدراسیون جهانی دانست و گفت: آسیا می تواند نقش مهمی در رشد و توسعه والیبال آسیا در جهان داشته باشد.

آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی نیز در این نشست گفت: والیبال محبوب ترین ورزش در برنامه های تلویزیونی و رسانه ای به ویژه در بازی های المپیک 2016 ریو بوده است.

وی تاکید کرد: والیبال نخستین گزینه‌ای است که کودکان و بانوان برای ورزش کردن انتخاب می‌کنند. تمام جهان چشم‌های خود را برای المپیک 2020 توکیو به آسیا می‌دوزند و این فرصت فوق العاده ای برای FIVB خواهد بود.

رئیس فدراسیون جهانی هدف از حضور خود در این نشست را ایجاد فرصت برای همفکری دانست و گفت: باید با تعامل و همکاری راه های توسعه بهتر این رشته ورزشی را پیدا کنیم.

وی به نشست قبلی این مجمع در 17 نوامبر سال 2015 در شهر ریاض اشاره کرد و گفت: در آنجا هدفمان رساندن والیبال به سطح بالایی در جهان بود که به این هدف رسیدیم و حالا برای توسعه بیشتر آن باید تلاش کنیم.

آری گراسا به نسخه جدید لیگ جهانی که به «لیگ ملت های والیبال» تغییر نام یافت اشاره کرد و گفت: این تغییرات فرصت برای حضور کشورهای بیشتری در این مسابقات ایجاد کرد. بیشترین درآمد فدراسیون جهانی در این مسابقات از طریق تلویزیون است نه حامیان مالی و این تغییرات درآمدزایی بیشتری نیز به همراه خواهد داشت.

وی والیبال ساحلی را نیز برنامه شماره یک برنامه های تلویزیونی در المپیک 2016 ریو دانست و گفت: هنوز هم والیبال ساحلی بیشترین تماشاگر را در بازی های المپیک دارد. والیبال برفی نیز نسخه جدیدی است و سال آینده مسابقات قهرمانی این رشته در اروپا برگزار می شود و دیر یا زود این رشته والیبالی در المپیک زمستانی نیز وارد خواهد شد.

در ادامه این نشست، شانریت به عنوان رئیس منطقه جنوب شرقی آسیا از برگزاری مسابقات گراند پریکس بانوان در آسیا با هدف ارتقاء والیبال خبر داد و گفت: این مسابقات سال 2018 برگزار می شود و 200 هزار دلار پاداش دارد که کشورهای اندونزی، ویتنام، فیلیپین و تایلند تا کنون برای حضور در این رقابت ها اعلام آمادگی کردند.

همچنین عیسی حمزه رئیس کمیته مالی کنفدراسیون والیبال آسیا گزارشی از عملکرد مالی سال 2016 و بودجه 2017 ارائه کرد و گفت: حمایت مالی از تیم های ملی کشورهای آسیایی ادامه دارد اما این حمایت ها با توجه به شرایط تیم ها و کشورها انجام می شود.

وی یادآوری کرد که مجمع عمومی کنفدراسیون والیبال آسیا هر دو سال یکبار برگزار می شود، بنابر این مجمع آینده باید سال 2019 برگزار شود، اما به درخواست فدراسیون جهانی مجمع آینده کنفدراسیون والیبال آسیا سال 2020 همزمان با کنگره جهانی FIVB برگزار می شود.

در پایان این مجمع اعلام شد که مشکل فدراسیون والیبال فیلیپین حل شده است، اما برای مشکلات فدراسیون والیبال هند، کویت و ساموآ منتظر تصمیم نهایی فدراسیون جهانی هستیم.

شرکت کنندگان در این مجمع شام را مهمان رئیس فدراسیون والیبال تایلند در گراند هتل بانکوک بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید