دیدار تاماش آیان با 9 کشور محروم وزنه برداری

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۷:۱۷
    کد خبر :149679

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با نمایندگان فدراسیون‌های 9 کشور محروم شده در ماجرای دوپینگ دیدار و تلاش خود را برای حمایت از آنها آغاز کرد.

به گزارش  فارس، تاماش آیان با نمایندگان 9 کشور عضو IWF در قزاقستان و در روز دوشنبه ملاقات کرده و در رابطه با برنامه‌های ضد دوپینگ آنها و برنامه‌هایی که برای ایجاد تغییر در هر یک از کشورهای خود در پیش دارند، مذاکره کرد.

کمیته اجرایی فدراسیون جهانی به تصمیماتی که ماه گذشته در ارتباط با محرومیت 9 کشور عضو در بحث ضددوپینگ اتخاذ کرد، نگاه می‌کند. به عنوان مثال این سازمان نمونه‌های مطرح شده از مسابقات پکن 2008 و لندن 2012 را مورد آزمایش مجدد قرار داد.

تمام تلاش فدراسیون جهانی آنگونه که مدیرانش عنوان می‌کنند تلاش برای شناسایی ورزشکارانی که احتمالاً دست به دوپینگ زدند و شناسایی آنهاست. همینطور بعد از مرحله شناسایی، اعلام مجازات برای متخلفین و همچنین فعالیت‌های ضددوپینگ است؛ به منظور این که بدنه وزنه‌برداری جهانی و فدراسیون آن از موارد اینچنینی که ورزش را در سایه قرار می‌دهند، پاک کند.

البته در گذشته مواردی وجود داشته که با واکنش فدراسیون جهانی همراه بوده و در نقطه مقابل مقاومت‌هایی هم از طرفین دیده شده است.

در خلال نشست قزاقستان، پاتریک شاماش مسئول کمیسیون ضد دوپینگ و همچنین موارد اجرایی فدراسیون جهانی تمام موارد مطرح شده در ارتباط با کشورهای یادشده را تشریح کرد و خواهان جداسازی اتفاقات ناخوشایند در این کشورها از فعالیت‌های وزنه‌برداری شد.

وی همچنین خواستار توجه بیشتر به قوانین بخصوص قوانینی که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای همه کشورها و کنفدراسیون‌های تابع خود وضع کرده شد.

در این اجلاس به نمایندگان توضیح داده شد فدراسیون جهانی با بهره‌گیری از گروهی که غیروابسته است تمامی فعالیت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری را مورد توجه قرارداده تا حرکت‌هایی که احیاناً با روح قوانین منافات دارد شناسایی کند.

این گروه محقق و غیروابسته همچنین تمامی پیشرفت‌های موارد محروم را به دقت مورد توجه قرار می‌دهد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید