زلزله به آثار تاریخی اردبیل آسیبی نرساند

    کد خبر :149595

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اعلام کرد: زمین لرزه چهارشنبه‌شب به آثار تاریخی استان آسیبی وارد نکرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، کریم حاجی‌زاده تصریح کرد: در پی وقوع زمین‌لرزه شب گذشته در جمهوری آذربایجان که در شهرستان‌های شمالی استان نیز احساس شد، کارشناسان جهت بازدید از آثار تاریخی اعزام شدند.

او با اشاره به احساس شدن زلزله در شهرستان‌های پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز تاکید کرد: کارشناسان برای بازدید از آثار و ابنیه تاریخی به تمامی مناطق اعزام شده و بر اساس گزارش‌های واصله خوشبختانه هیچ آسیبی به این آثار وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: با توجه به اینکه کانون زمین‌لرزه کشور جمهوری آذربایجان بوده است، احتمال این وجود داشت که به دلیل نزدیکی کانون زلزله به شهرهای شمال استان، آثار و ابنیه تاریخی آسیب ببینند که خوشبختانه گزارشی از تخریب و صدمه به این آثار ارائه نشد.

وی افزود: در همین راستا یگان حفاظت میراث فرهنگی به حالت آماده باش بوده و برای بررسی و سرکشی به آثار و ابنیه تاریخی به مناطق مختلف اعزام شدند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید