پیشنهادهایی برای گالری‌گردی

    کد خبر :149592

گالری‌ها و مراکز هنری تهران با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان هنردوستان هستند.

به گزارش ایسنا، موزه هنرهای معاصر تهران این‌روزها میزبان مجسمه‌های تونی کرگ، هنرمند انگلیسی-آلمانی است.در این نمایشگاه ۶۰ مجسمه و ۱۴۰ اثر روز کاغذ به نمایش گذاشته شده که قدیمی‌ترین اثر آن متعلق به سال ۱۹۷۰ و جدیدترین اثر تونی کرگ برای این نمایشگاه به ابتدای همین سال میلادی بازمی‌گردد.

نمایشگاه آثار این هنرمند با عنوان «ریشه‌ها و سنگ‌ها» که دوم آبان ماه افتتاح شد، تا ۲۲ دی ماه در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

موزه هنرهای دینی امام علی(ع)

علی شیرازی ـ خوشنویس ـ این روزها مجموعه‌ای از آثار خود را به نمایش گذاشته تا به قول خودش یک هتاک را رسوا کند. در این نمایشگاه کتیبه‌نویسی عاشورایی علی شیرازی بر اساس ترکیب‌بند محتشم با نمایش ۱۰۰ اثر از این هنرمند به تماشا گذاشته شده است.

این نمایشگاه تا ۹ آذرماه در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولیعصر، روبه‌روی نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک ۳۵ ادامه دارد.

گالری ویستا

تصویرگران نقاشی‌های خود را با نام «یادگاری» در نخستین سالروز درگذشت توران میرهادی در گالری ویستا به نمایش گذاشته‌اند.

مدیر گالری ویستا در این‌باره اظهار کرده است: «۱۶ تصویرگر که از هنرمندان فعال و پر کار شورا و علاقه‌مند به خانم میرهادی هستند آثار خود را در نخستین مجموعه یادگاری نمایش می‌دهند. همچنین قصد داریم با مشارکت هنرمندان، بخشی از عواید فروش این آثار را به شورای کتاب کودک و فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اهدا کنیم.»

این نمایشگاه تا ۲۹ آبان ماه در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم‌، پلاک۱۱ برگزار می‌شود.

گالری نقش‌جهان

نمایشگاه نقاشی محمود صنعتی در گالری نقش‌جهان برگزار می‌شود.

این نمایشگاه دوشنبه ۲۹ آبان از ساعا ۱۶ تا ۲۰ در این گالری افتتاح می شود و تا ۸ آذرماه به غیر از روزهای شنبه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

محمود صنعتی در آبان۱۳۲۶درخانواده‌ای هنرپرور پا به جهان گذاشت. سراسر کودکیش در میان نقش و رنگهایی گذشت که پدر با شوقی وصف نا پذیر بربوم می گذاشت و آرام آرام وجودش ازعشق به هنر لبریز شده و از آموزشهای لازم در کنار پدر(مرحوم استاد علی‌اکبر صنعتی) بهره گرفت واولین نمایشگاهش را درسن ۱۴سالگی درتالار کیهان بر گزار کرد.

محمود صنعتی درسال۱۳۵۱به انگلستان رفت وتحصیلات اکادمیک را در انجا ادامه داد، درسال۱۳۵۶سرپرستی موزه صنعتی کرمان به وی محول شد.

اودرهنر موزاییک وتهیه تابلوهای موزاییک و سنگ نیز مهارت کامل دارد ومسئولیت ترمیم اثار صدمه دیده پدر نیز بر عهده اوست.

گالری ایده‌پارسی

نمایشگاه «لعل خاموش چهارم» در گالری ایده‌پارسی برگزار می شود. در این نمایشگاه ۱۵ اثر نقاشیخط از هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود . کتاب مجموعه آثار لعل خاموش نیز که با مقدمه‌ای به نگارش استاد رضا رینه‌ای منتشر شده است، در افتتاحیه این نمایشگاه رونمایی خواهد شد .

«لعل خاموش» چهارم روز جمعه ۲۶ آبانماه ۱۳۹۶ ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد و تا روز ۱ آذرماه پذیرای علاقمندان خواهد بود. ساعت بازدید این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در نظر گرفته شده است. گالری «ایده پارسی» در خیابان شریعتی، خیابان دولت ، نرسیده به سه‌راه نشاط ، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸ واقع شده است.

موزه طراحی

نمایشگاهی با نام «طراحی امروز» که شامل آثار بیست‌وشش هنرمند طراح می شود افتتاح شده است.

این نمایشگاه روز جمعه دوازده آبان از ساعت ۵ تا ۱۰ شب در موزه طراحی به نشانی خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر، پایین‌تر از خیابان سمیه، کوچه مهزاد، کوچه محمدپور، پلاک٩ افتتاح می‌شود و تا دوازده آذر برقرار است.

گالری آریا

مجموعه‌ای از آثار نقاشی، طراحی و چاپ دستی تعدادی از هنرمندان نامدار هنرهای تجسمی به نمایش درآمده است.

«آثار کوچک استادان بزرگ» عنوان این مجموعه است که در آن آثاری از داوود امدادیان، ناصر اویسی، قاسم حاجی‌زاده، شهلا حبیبی، ابوالقاسم سعیدی، علی‌اکبر صادقی، بهجت صدر، منیر فرمانفرماییان، مارکو گرگوریان، فریده لاشایی، رضا مافی، اردشیر محصص، بهمن محصص، سیراک ملکونیان، نیکزاد نجومی، مهدی ویشکایی و منوچهر یکتایی به نمایش گذاشته شده است.

بیش از نیمی از این آثار به هنرمندان فقیدی تعلق دارد که توسط مجموعه‌دارها در اختیار گالری آریا قرار گرفته است. این نمایشگاه که به مرور آثار مدرنیست‌های ایران تعلق دارد، به عنوان یک کار پژوهشی در نظر گرفته شده و دو مقاله در ارتباط با آن نوشته شده است.

این نمایشگاه که جمعه ۱۲ آبان‌ماه افتتاح می‌شود تا ۳۰ آبان در گالری آریا به آدرس خیابان ولیعصر ، بالاتر از سه‌راه دکتر بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰ برقرار است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید