گفت وگو های ایران و تایلند برای توسعه مناسبات تجاری دو کشور

    کد خبر :149577

-مدیر کل آسیای شرقی و اقیانوسیه وزارت امور خارجه که به منظور برگزاری سومین نشست کمیته مشورتی -سیاسی جمهوری اسلامی ایران و تایلند به بانکوک سفر کرده است در دیدار با نونتاوان ساکونتاناگا معاون وزیر بازرگانی و رئیس سازمان توسعه تجارت بین المللی تایلند درخصوص راههای توسعه مناسبات تجاری دو کشور بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار محمود فرازنده با اشاره به روابط خوب دو کشور در ابعاد مختلف ، بر ضرورت تلاش مقامات تایلندی در جهت رفع موانع توسعه مناسبات اقتصادی فی مابین از جمله همکاریهای بانکی تاکید کرد .
وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در جهت برگزاری دومین کمیته مشترک تجاری بین دو کشور اشاره و ابراز امیدواری نمود که این نشست هر چه سریعتر در تهران برگزار شود .
خانم ‘نونتاوان ساکونتاناگا’ معاون وزیر بازرگانی تایلند نیز با اشاره به علاقمندی مقامات این کشور به توسعه مناسبات اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ، از افزایش قابل ملاحظه مراودات تجاری و بازرگانی دو کشور در 8 ماهه اول سال جاری ، ابراز خرسندی نمود .
به گزارش ایرنا،وی همچنین تبادل هیاتهای اقتصادی را در جهت افزایش شناخت توانمندیهای دو کشور موثر دانست و خواستار توسعه اینگونه مراودات به ویژه بین بخشهای خصوصی از طریق اتاقهای بازرگانی دوطرف شد .
طرفین ضمن ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در مناسبات دو کشور در ابعاد مختلف ، بر ضرورت گسترش تلاش ها در جهت توسعه مناسبات و نیز سرمایه گذاری های مشترک و حضور فعال سرمایه گذاران تایلند در حوزه های مختلف اقتصادی در ایران از جمله حوزه های صنعتی، انرژی و گردشگری تاکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید