تکذیب نفوذ اینترنتی به سامانه اطلاعات درمان سوء مصرف مواد ایران

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۵۸
    کد خبر :149572

سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: بررسی های مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای موسوم به «ماهر» نشان می دهد هیچگونه نفوذی به سامانه مرتبط با مدیریت توزیع قرص متادون وزارت بهداشت نشده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهمن ماه 1394 اقدام به راه اندازی سامانه اطلاعات درمان سوء مصرف مواد ایران موسوم به «ایداتیس» کرده است. همه اطلاعات شخص تحت درمان در این سامانه به صورت محرمانه ثبت شده و پزشک معالج می تواند این اطلاعات را در اختیار داشته باشد.
این سامانه به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متصل است و برنامه دارویی بدون نام بیمار، وارد سامانه وزارت بهداشت می شود و بیمار می تواند توسط شماره ای که دریافت می کند در سراسر کشور به پرونده خود دسترسی داشته باشد.
برخی منابع خبری در روزهای اخیر اعلام کردند که برخی نفوذگرهای اینترنتی به این سامانه حمله و اطلاعات این سامانه در اختیار گرفته بودند.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در پی درج اخبار غیرواقعی در خصوص نفوذ به سامانه مرتبط با مدیریت توزیع قرص متادون در کشور و دسترسی و نشت اطلاعات هویتی تعداد قابل توجهی از افراد، مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای «ماهر» موضوع را با هماهنگی مرکز فناورری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بررسی و پس از ارزیابی های دقیق فنی مشخص شد در سامانه مذکور هیچ گونه آسیب پذیری که منجر به دسترسی اطلاعات وجود نداشته و موارد منتشر شده ساختگی و ارتباطی با داده های ذخیره شده در این سامانه نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید