آسیا- اقیانوس آرام سومین منطقه متاثر ازفعالیت های تروریستی درجهان

    کد خبر :149544

نتایج یک گزارش جهانی نشان می دهد که درحال حاضر کشورهای بیشتری شاهد اقدامات تروریستی هستند و کشورهای حوزه آسیا – پاسفیک (اقیانوس آرام) نیز سومین منطقه متاثر از این فعالیت ها در سال گذشته در جهان بودند.

بررسی شاخص تروریسم جهانی که بتازگی در لندن منتشر شده حاکی است ، اگرچه این منطقه رتبه سوم جهان را در این زمینه به دست آورده اما وسعت حملات تروریستی در داخل کشورهای این حوزه بسیار بالا بوده است.
این گزارش که توسط موسسه استرالیایی ‘صلح و اقتصاد’ تهیه شده حاکی است در سال گذشته میلادی 25 هزار و 673 نفر در اثر حملات تروریستی جان باختند این رقم نشان کاهش 22 درصدی نسبت به آمار قربانیان این حوادث در سال 2014 داشته است.
براین اساس، ‘خاورمیانه و شمال آفریقا’ و ‘ جنوب آسیا و مناطق زیر صحرا’ به ترتیب دو منطقه اول و دوم متاثر از حوادث تروریستی درجهان بودند.
طبق این گزارش در سال گذشته بیش از 77 کشور درجهان حداقل شاهد یک حادثه تروریستی بوده اند.
براین اساس، فیلیپین ، دوازدهمین کشور آسیب دیده از تروریسم در سال گذشته در جهان بوده درحالیکه مغولستان، کره شمالی ، پاپوا گینه نو، سنگاپور، تیمورشرقی و ویتنام در جایگاه 134 جهانی در این زمینه قرار دارند و درپنج سال گذشته حادثه تروریستی درآن ها ثبت نشده است.
این درحالی است که از سال 2002 تا 2016 آسیا- اقیانوس آرام منطقه ای با بیشترین اقدامات تروریستی از نظر تعداد وقوع و همچنین آمار قربانیان این گونه حملات بوده است.
در طول 15 سال گذشته ، اقدامات تروریستی در جهان 720 درصد افزایش داشته به گونه ای که این آمار 106 حمله تروریستی در سال 2002 به 870 مورد در سال 2016 رسیده است. تعداد آمار حملات تروریستی ثبت شده درآسیا- اقیانوس آرام در سال 2002 ، 350 مورد بوده است. همچنین آمار قربانیان این حوادث در سال 2016 در این منطقه به 469 نفر افزایش یافت.
طبق این آمار،85 درصد آمارکشته شدگان در آسیا- اقیانوس آرام مربوط به اتباع کشورهای چین ، فیلیپیین و تایلند بوده است.
در جنوب شرق آسیا به ترتیب فیلیپین ، تایلند ،میانمار، اندونزی، مالزی، لائوس وکامبوج از سال 2002 شاهد بیشترین حوادث تروریستی بوده اند.
در فیلیپین عمده اقدامات تروریستی مربوط به منطقه میندانائو و مراوی در جنوب این کشور بوده است.
به گزارش ایرنا، درمیانمار نیز ایالت راخین و شان شاهد بیشترین اقدامات تروریستی در این کشور بوده اند به گونه ای که در سه ماه گذشته حملات شدید و سیستماتیک علیه مسلمانان روهینگیا عامل کشتار بیشتر یک هزار نفر از آنها شده و تاکنون افزون بر 620 هزار نفر از این اقلیت به سوی مرزهای بنگلادش آواره شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید