پیگیری چرایی «خشک شدن مقطعی چشمه علی» از دو سازمان دولتی

    کد خبر :149540

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری، گفت: چشمه علی این شهرستان مدت کوتاهی خشک شد ولی در حال حاضر به حالت عادی بازگشته است. اداره محیط زیست علت خشک شدن موقت چشمه علی شهرستان ری را از میراث فرهنگی و اداره منابع آب پیگیری می‌کند.

زهره عبادتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نظارت بر وضعیت چشمه علی شهرستان ری بر عهده میراث فرهنگی است همچنین اداره منابع آب ورود و خروج منابع آب به این چشمه را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه مدت کوتاهی آب چشمه علی شهرستان ری خشک شد سپس به حالت عادی بازگشت، گفت: در این باره با میراث فرهنگی مکاتبه کرده‌ایم تا علت خشک شدن موقت این چشمه را جویا شویم. احتمال می‌دهیم که ورودی آب به چشمه علی به طور موقت قطع شده بود. ولی در حال حاضر چون به حالت عادی بازگشته حساسیت نسبت به آن کمتر شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری در ادامه درباره آخرین وضعیت پایش صنایع و واحدهای دیگر در این شهرستان تصریح کرد: از ابتدای مهر تاکنون ۲۳۵ مورد پایش واحدهای صنعتی، صنفی و خدماتی انجام و ۱۶۷ مورد اخطاریه آلایندگی صادر شده است.

وی افزود: واحدهایی که برای آنها اخطاریه صادر شده است بیشتر واحدهای شن و ماسه و ریخته‌گری‌ها بودند چرا که با توجه به شرایط جوی حال حاضر استان تهران واحدهای آلاینده باید نکات زیست محیطی را در نظر داشته باشند همچنین برای تعدادی واحد پرنده فروشی غیرمجاز نیز اخطاریه صادر شده است.

عبادتی با اشاره به اینکه یک واحد قالیشویی نیز از ابتدای مهر تاکنون پلمب شده است اظهار کرد: این واحد قالیشویی به دلیل نداشتن سیستم تصفیه خانه پلمب شد و در صورت نصب این سیستم رفع پلمب خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری ادامه داد: در مهرماه ۹۰ پرونده حقوقی در مراجع قضایی برای واحدهای آلاینده تشکیل شده است.

عبادتی در پایان گفت: در اولین فصل پاییز به ۱۰ مورد از شکایت‌های مردمی که در زمینه آلودگی هوا و پسماندسوزی بود، رسیدگی شد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید