اعلام آمادگی انگلیس برای پرداخت بدهی قدیمی خود به ایران

    کد خبر :149484

دولت انگلیس برای پرداخت بدهی خود به ایران در ازای آزادی نازنین زاغری، محکوم امنیتی محبوس در ایران اعلام آمادگی کرد.

برخی رسانه‌های انگلیسی گزارش داده‌اند دولت انگلیس برای پرداخت بدهی ۴۵۰ میلیون پوندی خود به ایران در ازای آزادی نازنین زاغری (محکوم امنیتی محبوس در ایران) اعلام آمادگی کرده است.

به نوشته این رسانه‌ها، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس به مقامات وزارتخانه متبوعش دستور داده است به دنبال راهی باشند که بتوان با دور زدن تحریم‌هایی که مانع از انتقال پول به ایران می‌شوند، بدهی قدیمی این کشور به ایران را برای اعتمادسازی و بهبود روابط دوجانبه پرداخت کرد.

گفتنی است طلب ۴۵۰ میلیون پوندی ایران مربوط به قرارداد تسلیحاتی شاه مخلوع با دولت انگلیس در دهه هفتاد میلادی است.

رژیم پهلوی پیش از انقلاب اسلامی مبلغ ۶۵۰ میلیون پوند برای خرید ۱۷۵۰ دستگاه تانک “چیفتن” به دولت انگلیس پرداخت کرد اما پیش از سرنگون شدن تنها ۱۸۵ دستگاه از آن را تحویل گرفت.

دولت انگلیس در سال ۲۰۰۹ محکوم به پرداخت ۴۵۰ میلیون پوند به ایران شد اما تحریم‌های بین‌المللی مانع از پرداخت این پول به کشورمان شد.

جانسون که طی هفته های اخیر تلاش گسترده ای را برای آزادی نازنین زاغری انجام داده است روز گذشته در محل وزارت خارجه با همسر انگلیسی او دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،وزیر خارجه انگلیس هفته گذشته به طور ناخواسته در پارلمان این کشور اعتراف کرد که زاغری در هنگام دستگیری مشغول آموزش به روزنامه نگاران ایرانی بوده است. این در حالیست که تا پیش از این، مقامات انگلیسی این تبعه ایرانی-انگلیسی را به عنوان یک مددکار معرفی کرده بودند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید