قطع نخاع ۱۰۰ نفر در زلزله کرمانشاه

    کد خبر :149439

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: بر اساس گزارشات دریافتی ۱۰۰ نفر در زلزله کرمانشاه قطع عضو و نخاع شدند که این افراد به سرعت تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند.
به گزارش نامه نیوز ، فرید براتی‌ سده با اشاره به بازدید‌های تیم‌های مستقر سازمان بهزیستی از روستاهای زلزله زده استان کرمانشاه، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بازدیدهای از وضعیت خدمت رسانی انجام شده است و تیم‌های سازمان نیز جهت ارائه خدمات در نظر گرفته شده مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی که بین سایر بخش‌های ارائه خدمات در استان صورت گرفته و همچنین گزارشات میدانی تا این لحظه کودک بی سرپرستی برای قرار گرفتن زیر چتر حمایتی سازمان معرفی نشده است که قطعا در صورت معرفی این افراد بدون فوت وقت این کار انجام می‌شود.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور ادامه داد: البته بافت فرهنگی و اجتماعی استان به ‌گونه‌ای است که اگر کودکی نیز در این حادثه بی سرپرست شده باشد، اقوام وی اجازه نمی‌دهند کودک تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار بگیرند.

براتی سده افزود: بر اساس آمار 100 نفر در این حادثه قطع نخاع و قطع عضو شدند که قاعدتا تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند و در این زمینه مشکلی ندارد به طوری که از این تعداد 17 نفر در بیمارستان‌های تهران و مابقی در سایر بیمارستان‌های استان‌های مجاور بستری هستند.

وی تصریح کرد: فعالیت نیروهای سازمان بهزیستی طی روزهای آتی ادامه خواهد داشت و تلاش می‌شود با ارائه خدمات روانشناسی شرایط مناسب تری برای بازماندگان فراهم شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید