آمادگی سازمان ملل برای همکاری در جهت مذاکرات میان اربیل و بغداد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۳۱
    کد خبر :149337

دبیرکل سازمان ملل با اعلام اینکه از گفت‌وگوی سیاسی میان بغداد و اربیل بر اساس قانون اساسی حمایت می‌کند، تاکید کرد که سازمان ملل آماده همکاری در خصوص انجام این گفت‌وگو است.
سومریه نیوز گزارش داد: دولت اقلیم کردستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دیداری میان یان کوبیس، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق و نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با حضور قباد طالبانی، معاون بارزانی برگزار شد.

در این دیدار، کوبیس به بارزانی نامه‌ای از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تحویل داد که وی در آن اعلام کرده، نسبت به آمادگی دولت اقلیم کردستان و دولت عراق برای انجام مذاکرات خرسند است.

دولت اقلیم کردستان تاکید کرد، گوترش در پیام خود به بارزانی اعلام کرد که از گفت‌وگوی سیاسی میان اقلیم کردستان و عراق بر اساس قانون اساسی این کشور حمایت می‌کند و سازمان ملل آماده همکاری در گفت‌وگو میان دو طرف است.

گوترش همچنین تاکید کرد که تلاش می‌کند دو طرف را به برداشتن گام‌های مطلوب جهت ایجاد زمینه‌ای مناسب برای آغاز گفت‌وگوی واقعی ترغیب کند.

در همین حال، یان کوبیس تلاش‌های اربیل و بغداد برای پایان دادن به ناآرامی‌ها را ستود.

به گزارش نامه نیوز،همزمان، نیچروان بارزانی تاکید کرد که اقلیم کردستان همواره برای حل تمامی مشکلات با بغداد از طریق گفت‌وگو در چارچوب قانون اساسی آماده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید