مهدکودک سیار در مناطق زلزله‌ زده ایجاد می‌شود

    کد خبر :149160

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تأکید بر اینکه مددجویان بهزیستی توان پرداخت اقساط ندارند، گفت: باید از طریق جذب کمک های مردمی برای این افراد خانه بسازیم.

امید قادری در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه ستاد بحران باید مددجویان بهزیستی را ویژه ببینند، اظهار کرد: مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده یا در واحدهای مسکن مهر شهرها ساکن بوده که همگی آنها ویران شده و یا در روستاها و خانه‌های روستایی سکونت داشته اند که در این صورت هم خانه های آنها ویران شده است.

قادری با بیان اینکه مددجویان بهزیستی توان بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی جهت ساخت خانه هایشان را ندارند، اضافه کرد: مددجویان بهزیستی برای ساخت مسکن نیاز به کمک‌های بلاعوض دارند که باید با جذب کمک‌های مردمی نسبت به ساخت خانه برای این مددجویان اقدام شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم اسکان اضطراری مددجویان بهزیستی در چادرها عنوان کرد: باید ظرف یکی دو ماه آینده برای اسکان موقت این مددجوها در کانکس و نهایتاً اسکان دائم آنها با استفاده از کمک‌های بلاعوض اقدام کرد.

قادری در ادامه با بیان اینکه تا آخر در کنار مددجوها خواهیم بود عنوان کرد: آنها را تا اسکان یافتن دائم تنها نخواهیم گذاشت.

وی گفت: در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه قبل از وقوع زلزله ۸۲۳۰ معلول و ۴۳۰۰ مددجوی حمایتی داشتیم.

وی با بیان اینکه این زلزله قریب ۱۰ هزار مجروح داشته، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه تاکنون حدود ۹۶ معلول جدید ناشی از حادثه زلزله به مجموعه معلولین شهرستان های زلزله زده اضافه شده است.

قادری گفت: در اسرع وقت و پس از ترخیص مصدومان از بیمارستان نسبت به تشکیل کمیسیون پزشکی برای تایید معلولیت این افراد جهت تامین نیازهای مختلف بهداشتی، کمک توانبخشی و تغذیه ای آنان اقدام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی برای تامین تجهیزات مورد نیاز معلولین نداریم، گفت: در حال حاضر فقط بیش از ۲۰۰ ویلچر آماده برای در اختیار معلولین گذاشتن داریم.

وی با اشاره به اعزام هشت تیم اورژانس اجتماعی به چهار نقطه شهری و ۱۲ روستا در مناطق زلزله زده گفت: تاکنون ۱۵۰۰ مورد خدمات مددکاری توسط این تیم ها به زلزله زدگان ارائه شده است.

قادری با اشاره به شناسایی هشت کودک بی سرپرست در مناطق زلزله زده گفت: همه این کودکان تحویل خانواده و یا اقوامشان شده اند و هیچ کودکی با شرایط واگذاری در مناطق زلزله زده شناسایی نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: در صددیم ظرف دو روز آینده مهدکودک سیار را در مناطق زلزله زده راه اندازی کنیم که در این راستا از کانکس اهدایی کانون مهدهای استان استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی پنج سالمند در مناطق زلزله زده گفت: این افراد به خانه سالمندان سپرده شدند.

قادری گفت: تاکنون کمک هایی به ارزش ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق مراکز جمع آوری کمک های بهزیستی به زلزله زدگان استان کرمانشاه کمک شده است.

منبع:ایسنا

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید