رییس اداره محیط زیست شهر تهران خبرداد

گونه‌های وحشی در معرض خطر انقراض از جمله حیوانات آسیب‌دیده در تهران

    کد خبر :148936

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران از انتقال گونه های جانوری آسیب دیده به کلینیک حیات وحش پارک طبیعت پردیسان خبر داد.

به گزارش ایسنا محمد حسین بازگیر با اشاره به اینکه درماه جاری تعدادی پرنده شامل سارگپه، دلیجه ، کاکایی و یک قلاده روباه به کلینیک حیات وحش پارک پردیسان جهت مداوا و انجام اقدامات کنترلی منتقل شدند،گفت: این حیوانات آسیب دیده از سطح شهر با هماهنگی آتش نشانی جمع آوری شده بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه گونه‌های وحشی عمدتا به دلیل حوادثی غیر طبیعی نظیر برخورد با کابل‌های برق، شلیک شکارچیان غیرمجاز، برخورد با خودرو در جاده‌ها و حتی زنده‌گیری صیادان غیر مجاز آسیب می‌بینند، اظهارکرد: متاسفانه در برخی از این موارد گونه‌های وحشی به دلیل شدت جراحات وارده دیگر امکان بازگشت به طبیعت را ندارند و تا پایان عمر باید در مراکز نگهداری شوند.

بازگیر با بیان اینکه رسیدگی و درمان به‌موقع گونه‌های وحشی آسیب‌دیده به صورتی که توان بازگشت به طبیعت را یابند به لحاظ اکولوژیک دارای اهمیت ویژه‌ای است، اظهارکرد: در بین این گونه‌های آسیب دیده گاهی گونه‌های وحشی در معرض خطر انقراض و به لحاظ حفاظتی با ارزش نیز مشاهده می‌شود.

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات)، شهروندان در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی و یا گونه‌های آسیب دیده و سرگردان، موضوع را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۰۴۴ اطلاع دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید