تعرفه اینترنت در دولت یازدهم نصف شد

    کد خبر :14881

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد: دولت تدبیر و امید در دو مرحله تعرفه اینترنت را حدود 50 درصد کاهش داد و با هم کدسازی هزینه تلفن ثابت را بخصوص در شهرهای کوچک پایین آورد.این وزارتخانه در اطلاعیه ای که عصر جمعه پس از سومین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری منتشر کرد، در پاسخ یکی از نامزدها که مدعی افزایش هزینه تلفن شد ، اعلام کرد : نرخ اینترنت ثابت در سال 92 برابر 34 هزار و 287 ریال بود که اکنون به 15 هزار و 400 ریال رسیده است.
نرخ اینترنت ثابت در شهرستان ها نیز در سال 92 برابر 35 هزار و 236 ریال بود که اکنون به عدد 9 هزار و 60 ریال رسیده است.
همچنین با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات استفاده از اینترنت در محتوای داخلی کاهش چشمگیر داشته و در برخی سرویسها نظیر فیلیمو یا آپارات رایگان شده است.
با اجرایی شدن طرح هم کدسازی در سراسر کشور، هزینه تلفن ثابت مخصوصا در شهرهای کوچک کاهش چشمگیر پیدا کرد.
با اجرای طرح هم کدسازی هزینه تلفن در شهرهای داخل یک استان به صورت داخل شهری محاسبه شده و تقریبا یک سوم شد همچنین در شهرهای دور افتاده هم کاهش بیش از 50 درصد داشته است.
به عبارتی مکالمات بین شهری به عنوان درون شهری محاسبه شده و هزینه مکالمات مردم به شدت کاهش یافته است و اکنون میزان استفاده مردم از ارتباطات بیش از ده ها برابر شده در حالی که هزینه های ارتباطی در سبد هزینه خانوار با مصرف چندین برابری امروزی، رشد متناسب نداشته است.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: تلاش دولت با توجه به اقبال عمومی به استفاده از این فناوری، کاهش هزینه های مردم در این حوزه همراه با افزایش دسترسی و کیفیت است.
محمدباقر قالیباف در مناظره امروز تلویزیونی نامزدها گفت که در دولت یازدهم قبوض برق، آب، گاز و تلفن افزایش یافته و به ویژه اقشار محروم فشار وارد کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید