کاندیدای گرجی دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی شد

    کد خبر :14878

زوراب پولولیکاسویل ( Zurab POLOLIKASVIL) کاندیدای گرجی، به عنوان دبیر کل سازمان جهانگردی تعیین شد.

 به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  امروز در حاشیه ١٠٥ نشست شورای اجرایی سازمان جهانی  جهانگردی در مادریدZurab POLOLIKASVIL از گرجستان با ١٨ رای از ٣٣ رای اعضا به عنوان دبیرکل جدید این سازمان   از سوی شورای اجرایی برای دوره ٢٠١٨ تا ٢٠٢١ انتخاب  شد.

این انتخاب در اجلاس مجمع عمومی سازمان در سپتامبر سالجاری که در چین برگزار خواهد شد مطرح و تصویب می شود.

ایران نیز عضو شورای اجرایی سازمان جهانگردی است و  معاون گردشگری سازمان در راس هیاتی در این نشست شرکت کرده است.

رحمانی موحد همچنین در سفرش به اسپانیا با خانم ماتیلده پاستورا معاون امور گردشگری اسپانیا در وزارت تجارت و گردشگری این کشور نیز دیدار کرد در این دیدار با اشاره به روابط خوب و سفرهای مقامات ارشد دو کشور به‌ویژه در حوزه گردشگری و سفر مقامات میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران به اسپانیا در سال ۲۰۱۴ و سفر متقابل وزیر گردشگری اسپانیا در ۲۰۱۵، سطح روابط گردشگری ایران و اسپانیا را خوب و مثبت ارزیابی کرد.

ماتیلده پاستورا در این دیدار، با اشاره به یادداشت تفاهم دوجانبه امضاشده در سال ۲۰۰۲، خواستار اصلاح و اجرای تفاهمات دو کشور در این زمینه شد.

رحمانی‌موحد نیز بر اهمیت توسعه همکاری‌های گردشگری دو کشور و نیز برگزاری دور دوم کمیته فنی گردشگری تأکید کرد که با موافقت طرف اسپانیایی مواجه شد.

معاون گردشگری کشورمان همچنین در این ملاقات خواستار تسهیل در صدور روادید گردشگران و برقراری خط هوایی مستقیم تهران به مادرید شد و افتتاح خط هوایی تهران به بارسلونا را در ماه ژوئن سال جاری میلادی از اقدامات طرف ایرانی در توسعه همکاری‌های گردشگری برشمرد و بر تلاش طرف اسپانیایی برای توسعه امکانات و خدمات تأکید کرد.

معاون امور گردشگری اسپانیا نیز، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ایران و روابط خوب کشورمان با اتحادیه اروپا، بر گسترش روابط طرفین تأکید کرد و خواستار ارتقای این روابط خوب در میان دو کشور و افزایش نقش سرمایه‌گذاران اسپانیایی در زیرساخت‌های درحال توسعه ایران شد.

پاستورا، با اشاره به تکمیل پروژه ساخت هتل به‌دست شرکت‌های اسپانیایی، از علاقه شخصی‌اش برای سفر به ایران و بازدید از شهرهای ایران، به‌ویژه اصفهان، نیز خبر داد.

همچنین در این دیدار، برنامه سفر نمایندگان رسانه‌ها و تورگردانان اسپانیایی در قالب تور آشناسازی با ایران و با هدف توسعه روابط دوجانبه گردشگری مورد توافق قرار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید