جدیدترین اخبار
۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۸ پزشکی و سلامت کد خبر :148779

۶ گزینه غذایی که خستگی را تار و مار می کنند

احساس خستگی در زمان های خاصی از روز به ویژه زمان بیدار شدن از خواب صبحگاهی یا پایان یک روز طولانی طبیعی است اما خستگی مداوم بخصوص بعد از مصرف برخی مواد غذایی می تواند نشانه ای از یک رژیم نامناسب باشد.

به گزارش بازتاب به نقل ازactivebeat شما علاوه بر کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی های سالم نیاز به مواد مغذی خاصی دارید تا با گنجاندن آنها در وعده های اصلی و میان وعده ها، به حفظ ساعات مفید بیداری و کاهش خستگی کمک کنید:

دانه های کامل: دانه های کامل مانند جو، کوینولا، برنج قهوه ای و … از بهترین منابع کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که به آرامی می سوزند و به حفظ سطح قند خون کمک می کنند. دانه های کامل منبع غنی از فیبر هستند و به افزایش انرژی روزانه و احساس سیری طولانی مدت نیز کمک می کنند.

آجیل: نه تنها یک میان وعده سالم و ساده برای حفظ سلامت پوست است بلکه می تواند به مبارزه با احساس خستگی نیز کمک کند. آجیل منبع غنی از چربی های غیر اشباع است که منجر به افزایش انرژی و تمرکز در طول روز می شود. بادام، بادام زمینی، قندق و گردو سرشار از پروتئین هستند و به تنظیم انرژی آزاد شده توسط چربی ها و کربوهیدرات ها کمک می کنند. اسید آمینه های موجود در آجیل به افزایش سطح انتقال دهنده های عصبی کمک کرده و خود باعث افزایش خلق می شود.

لوبیا و عدس: کمبود آهن خود از علل شایع خستگی مداوم است. همانطور که آهن برای حمل اکسیژن به سراسر بدن از طریق گلبول های قرمز ضروری است، سطح پایین آن می تواند منجر به خستگی و اختلال در عملکرد ذهنی و فیزیکی شود. لوبیا و عدس هر دو منبع غنی از آهن هستند. به عنوان مثال یک فنجان لوبیا ۸,۸ میلی گرم آهن دارد و این میزان در عدس ۶.۶ میلی گرم است.

زغال اخته: فقط یک فنجان از این میوه ۱۴ درصد از میزان نیاز شما به فیبر را در طول روز تامین می کند و تامین کننده ۲۵ درصد از نیاز شما به ویتامین ث است. زعال اخته سرشار از آنتی اکسیدان ها برای حفظ عملکرد مغز و افزایش سطح انرژی است. شما می توانید میوه های خانواده توت را همراه با بشقابی از غلات و ماست برای مبارزه با خستگی در طول روز استفاده کنید.

اسفناج: دلایل کافی برای خوردن روزانه این سبزی وجود دارد که یکی از آنها مبارزه با خستگی است. اسفناج غنی از منیزیم است؛ ماده معدنی که برای تولید مولکولی به نام آدنوزین تری فسفات که در نهایت به انرژی تبدیل می شود، ضروری است. اسفناج همچنین منبع غنی از پتاسیم است و از آنجایی که این ماده معدنی به انتقال مواد مغذی به سلول ها کمک می کند، کمبود آن می تواند منجر به ضعف و خستگی عضلانی گردد.

دانه های چیا: دانه های چیا اگرچه بسیار کوچک اما توانا هستند. این دانه ها غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، کربوهیدرات ها، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها و در نهایت تقویت کننده انرژی هستند. دانه های چیا حاوی ویتامین ب و کلسیم برای جلوگیری از استرس هستند؛ عاملی که خستگی را چند برابر می کند.

 

Ad

Ad

روی خط خبر

  • سمینار استاندارد سیم بکسل آسانسور برگزار شد
  • سخنان تمسخر آمیز سناتور آمریکایی در مورد ژن و تبار ایرانی!
  • پورابراهیمی: اختصاص ۸ میلیارد دلار ارز دولتی برای کالاهای اساسی
  • سفیر پاکستان در تهران به وزارت خارجه احضار شد
  • ریابکوف با نماینده آمریکا در امور کره شمالی دیدار کرد
  • سفیر عربستان در آمریکا دیگر به واشنگتن باز نمی‌گردد
  • تیراندازی در نزدیکی سفارت رژیم‌صهیونیستی در آنکارا
  • سن جدید فرسودگی انواع خودرو و موتور سیکلت تعیین شد
  • اطلاعیه پلیس تهران در خصوص حضور زنان در استادیوم آزادی
  • غیبت عجیب جهانگیری در جلسه رییس جمهور با اقتصاددانان!
  • گزارش واشنگتن تایمز از فهرست آقازاده‌های ایران در آمریکا
  • غافلگیری ویژه ترامپ برای نقاش آمریکایی
  • درخواست لغو مصونیت سعودی‌ها در استانبول
  • هاشمی‌طبا: ظهور احمدی‌نژاد جدید بعید نیست
  • چقدر قدرت خرید مردم نسبت به ابتدای سال کاهش یافته است؟
  • روزنامه‌نگار ناپدید شده، چگونه از خطوط قرمزولیعهد سعودی عبور کرد؟
  • باید با توسعه همکاری‌ها، فشار دولت آمریکا را به فرصت تبدیل کنیم
  • سفرای جدید ایران در ۵ کشور تعیین شدند
  • عربستان اقراری در خصوص خاشقجی نداشته
  • باید با ساماندهی مدیریت بنگاه ها به بهره وری برسیم
  • تشکر پمپنو از ملک سلمان به خاطر شفافیت تحقیق درباره خاشقجی!
  • سخنان رئیس مجلس کویت صهیونیستها را از سالن فراری داد
  • قتل خاشقجی و داستان تلخ لیبرال دموکراسی
  • اردوغان: تفتیش کنسولگری عربستان ادامه خواهد داشت
  • فلاحت پیشه: تأسیس دفتر اتحادیه اروپا در ایران بستگی به بسته پیشنهادی اروپا دارد
  • صرف سالانه ۱۰۰۰میلیارد تومان اعتبار بابت تحصیل دانش آموزان خارجی
  • خوش‌گذرانی ارزی تمام شد/ صادرکنندگان بدون استثنا به نیما می‌آیند
  • سکوت «تهمینه میلانی» شکست/پاسخ به حواشی و اتهامات
  • دعوای تهیه‌کنندگان با پرداخت‌کنندگان دستمزدهای کلان بازیگران: بازار را خراب می‌کنید
  • برای حفظ آبرو و تحقق شعارهای رنگارنگ انتخاباتی‌تان،«قالیباف» را شهردار کنید!
  • Ad