به‌روزرسانی رابط گرافیکی فایرفاکس برای iOS

    کد خبر :148718

شرکت موزیلا به‌تازگی به سراغ تغییر دادن رابط گرافیکی مرورگر خود در نسخه سیستم عامل همراه شرکت اپل رفته است تا حال و هوایی جدید به این نسخه جدید بدهد.

به گزارش رایورز نسخه دهم از مرورگر وب شرکت موزیلا یعنی فایرفاکس به‌زودی برای سیستم‌عامل iOS عرضه خواهد شد.
گفته می‌شود این نسخه از مرورگر محبوب موزیلا می‌تواند با تغییرات ظاهری جذاب خود به‌خوبی توجه متخصصان را به خود جلب نموده و به‌احتمال فراوان عرضه این محصول در هفته آینده می‌تواند با بازخوردی مشابه از سوی کاربران نیز روبرو شود.

مطابق جزئیات اعلام شده، این نرم‌افزار قرار است روز چهارشنبه در بازار نرم‌افزاری اپل در دسترس باشد، اما این نسخه از رابط کاربری مشابه نسخه 57 برای ویندوز، مک لینوکس استفاده می‌کند.

همچنین گفته شده که طراحی پوسته (ظاهری) آن از پروژه‌ای به نام “فوتون” الهام گرفته است که طراحی مینیمالیستی ویژه‌ای به‌عنوان یک مرورگر وب دارد و می‌تواند آن را از مرورگرهای دیگری مانند مایکروسافت اج و گوگل کروم متمایز سازد.

علاوه بر این، در این نسخه، منوی همیشگی فایرفاکس دستخوش تغییر شده و بیشتر شبیه نسخه دسکتاپ دیده می‌شود.
بدین‌ ترتیب، کارشناسان انتظار دارند که این محصول، به یکی از بهترین مرورگرهای وب برای پلتفرم‌های همراه بدل گردد.

البته نباید انتظار داشت که این مرورگر بتواند سرعت بالای فایرفاکس کوانتوم که بر روی مرورگرهای نسخه دسکتاپ خود ارائه نموده است را در این نسخه همراه نیز ارائه کند، اما نسخه 10 فایرفاکس برای iOS می‌تواند سرعت بسیار خوبی برای کاربران به همراه بیاورد.

شایان‌ ذکر است که فشار بالای اپل برای اجبار کاربران به استفاده از مرورگر وب سافاری موجب شده است تا کاربران فراوانی از این مرورگر فراری شوند و به همین دلیل نیز مرورگرهایی مانند فایرفاکس می‌توانند به‌خوبی مورد پذیرش کاربران قرار بگیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید