: برجام باعث شد با اطمینان برای سرمایه‌گذاری وارد ایران شویم

    کد خبر :14863

مدیر عامل شرکت نفت فیلیپین گفت: ما لیستی را برای شراکت آماده کرده و مذاکراتی نیز داشتیم که در سفر بعدی اعلام خواهیم کرد.

پدرو اوگینو، مدیر عامل شرکت نفت فیلیپین درباره امضای MOU بین شرکت نفت فیلیپین با شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: این تفاهمنامه مربوط به ساخت یک کارخانه ال ان جی در ایران و همچنین پیوستن ما برای توسعه میادین نفتی خواهد بود.

وی افزود: ما هنوز در حال مطالعه و تهیه NDP برای میادین دارخوین و پازنان هستیم و بعد از آن اعلام می‌کنیم که برای توسعه این میادین چقدر سرمایه گذاری نیاز است.

اوگینو با اشاره به اینکه طبق برآوردها 2 تا 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: ما در واقع در قالب کنسرسیوم مثلا با حضور چند بانک و شرکت های بزرگ اروپایی و یا چینی این پروژه ها را اجرایی می کنیم و اعتبار لازم را به این صورت آماده می کنیم.

وی درباره شرکت هایی که برای جوینت شدن انتخاب کرده اند، گفت: ما لیستی را آماده کرده ایم و با برخی از شرکت ها نیز مذاکره کرده ایم که در سفر بعدی اسامی را اعلام می کنیم.

مدیر عامل شرکت نفت فیلیپین خاطرنشان کرد: برجام باعث شد که ما بتوانیم بهتر خودمان را به ایران معرفی کنیم و با اطمینان برای سرمایه گذاری وارد ایران شویم.

وی تاکید کرد:  ما به تفاهمنامه ای که با NIOC  بسته ایم، پایبند خواهیم بود.

اوگینو یاداور شد: ما تا ژانویه اهواز بودیم و با مناطق نفت خیز جنوب هم مذاکراتی داشتیم. گذشته از اینکه عضو کنسرسیوم پرگس هستیم، در قراردادهای فرمت جنوب هم فعالیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید