کسانی که پدیده بابک زنجانی را ایجاد کردند امروز مدعی مبارزه با فساد هستند

    کد خبر :14860

وزیر راه و شهرسازی گفت: کسی که در تمام دوره دولت احمدی‌نژاد با او همراهی کرده امروز مدعی است که حامی مستضعفان خواهد بود.

 عباس آخوندی در ستاد انتخاباتی جوانان حسن روحانی با بیان اینکه می‌دانم که مردم کار سختی برای تصمیم گرفتن در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دارند، اظهار داشت: ما به آگاهی و شعور ملت ایران اطمینان داریم.

وی افزود: من عنوان این انتخابات را و صحنه‌های تبلیغاتی را نبرد گمراهی و آگاهی می‌دانم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: عده‌ای آشکارا و با صراحت علاقمندند که مردم را گمراه کنند و به رغم کارنامه نامناسبی که داشتند و دیدیم که کشور را به چه شرایطی هدایت  کردند همچنان بر طبل باطل می‌کوبند.

آخوندی با تاکید بر اینکه آقای رئیسی شما نمی‌توانید پرچم مبارزه با فساد را در دست بگیرید، گفت: شما در جریان دولت گذشته با دولت گذشته همراه بوده‌اید و امروز افراد دولت قبل در ستاد انتخاباتی شما فعال هستند. بنابراین شما نمی‌توانید ادعای مبارزه با فساد را داشته باشید.

وی افزود: کسانی که در دولت قبل نفت را بر روی دریاها به صورت آزاد می‌فروختند امروز در ستاد انتخاباتی شما فعال هستند. شما با چه تفکری فکر می‌کنید که مردم شعارهای شما برای مبارزه با فساد را باور می‌کنند؟

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: بابک زنجانی‌ها در دولت قبل از کجا ارتزاق می‌کردند و از کجا پول می‌گرفتند؟ معتقدم چیز عجیبی است که این گروه امروز از مبارزه با فساد حرف می‌زنند.

وی با بیان اینکه در دولت قبل آقای قالیباف به زمینی در شهرک غرب که تنها ظرفیت احداث ساختمان سه طبقه را داشت مجوز ساختمان 35 طبقه را داد، ادامه داد: امروز آقای قالیباف به راحتی به مردم دروغ می‌گوید و مدعی است که می‌خواهد با فساد مبارزه کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: کسی که در تمام دوره دولت احمدی‌نژاد با او همراهی کرده امروز مدعی است که حامی مستضعفان خواهد بود اما ما دیدیم که در دولت قبل چگونه پول مستضعفان را به منصور آریاها دادند.

آخوندی ادامه داد: در دولت قبل بیش از سه میلیارد دلار منابع داخلی را به خارجی‌ها دادیم و امروز چگونه شعار مبارزه با فساد می‌دهید؟

وی تاکید کرد: مردم هشت سال حاکمیت شما در این کشور را تجربه کردند. معتقدم این نوع مبارزه در تاریخ ایران را باید به یاد داشته باشیم که عده‌ای چگونه پوست وارونه می‌پوشند و فکر می‌کنند می‌توانند با گمراه کردن مردم از آنها سوء استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز در حالی عده‌ای شعار تولید را می‌دهند در صورتی که ملت ایران شاهد بودند در دولت گذشته 100 میلیارد دلار از کارخانجات تحت عنوان تهاتر بدهی‌ها به خصولتی‌ها واگذار شد. حالا امروز این افراد از خصوصی سازی حرف می‌زنند و این ادعا واقعا مضحک و خنده‌دار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همه عملکرد شما را می‌بینند و تجربه کرده‌اند ادامه داد: شما درباره خام فروشی صحبت می‌کنید در حالی که در دولت گذشته برای فروش یک بشکه نفت گدایی می‌کردید.

آخوندی با اشاره به عملکرد قالیباف در دوره مدیریت شهری ادامه داد: در حالی که هیچ کس نمی‌داند چقدر هزینه برای ساخت پل صدر شده است آقای قالیباف حرف از شفاف‌سازی می‌زند.

وی گفت: حتما هزینه سرمایه‌گذاری بر روی پل صدر بیش از یک میلیارد دلار بوده اما این پروژه که فقط برای سوداگری و نمایش ساخته شد امروز هیچ کارکردی برای مردم تهران ندارد.

آخوندی افزود: شهردار تهران هزینه ساخت پل صدر را از اراضی عباس آباد و پروژه‌هایی مانند اطلس مال تامین کرد در حالی که تمام اینها خلاف قوانین بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تنها در منطقه یک تهران بیش از 2 هزار پروانه ساخت و ساز غیرمجاز و خلاف صادر شده ادامه داد: قرار بر این بود که منطقه یک  تهران باغستان باشد اما امروز چقدر از این باغستان باقی مانده است؟ و این نتیجه کار شهرفروشی آقایان است.

آخوندی با اشاره به وجود 2 میلیون و 587 هزار خانه خالی در کشور اظهار داشت: در حالی که بسیاری از مردم خانه ندارد این آقایان برای سوداگری این تعداد خانه خالی را ساختند حالا مدعی هستند که می‌خواهند مساله مسکن را حل کنند.

 وی با بیان اینکه اگر قیمت هر خانه خالی 350 میلیون تومان در نظر بگیریم امروز 250 میلیارد دلار سرمایه گذاری در خانه‌های خالی انجام شده است،‌ادامه داد: آقایان چگونه از رشد اقتصادی و بهره‌وری حرف می‌زنند در حالی که این حجم سرمایه‌گذاری در مسکن هیچ بهره‌وری نداشته است؟

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این افراد در حالی از تولید طرفداری می‌کنند که سیاست هایشان باعث ایجاد 2 میلیون و صدهزار واحد خانه دوم شده است اظهار داشت: در حالی که تعداد خانه‌های دوم و خانه‌های خالی در کشور بیش از 4 میلیون واحد است 19 میلیون نفر در بدمسکنی زندگی می‌کنند و سیاست‌های مسکنی شما باعث این وضعیت شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: آقای قالیباف شما 12 سال است که شهردار تهران هستید و امروز مفتخرید که 100 کیلومتر مترو ساخته‌اید این در حالی است که باید این رقم حداقل به 500 کیلومتر می‌رسید.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران آگاهانه به پای صندوق رای می‌روند ادامه داد: من به مردم کشور حق می‌دهم  که با این حجم اطلاعات بسیار زیاد، بخواهند تجزیه و تحلیل کنند اما موضوعی را که کار را بسیار راحت می‌کند این است که ببینید که در 8 سال گذشته دولت نهم و دهم چه اتفاقاتی برای کشور افتاد.

آخوندی ادامه داد: در پربیننده ترین برنامه تلویزیونی افرادی که امروز مدعی رعایت حقوق شهروندی هستند دیدیم که چگونه حقوق افراد را زیر پا گذاشتند و افرادی که قدرت دفاع از خودشان را نداشتند متهم کردند و به آنها اتهام‌های سنگینی وارد کردند.

وی ادامه داد: آقای رئیسی اگر فرض کنیم که شما رئیس جمهور شوید باید طبق اصل 121 قانون اساسی سوگند بخورید که از حقوق شهروندی دفاع کنید آیا توان این کار را دارید؟

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین برنامه دیدیم که چگونه حق کسی را که فرصت و قدرت دفاع از خود نداشت را زیر پا گذاشتند بنابراین این افراد چگونه می‌توانند به حقوق شهروندی احترام بگذارند.

آخوندی ادامه داد: یکی از وظایف و مسئولیت‌های رئیس جمهوری حمایت از حقوق شهروندان است اما می‌بینیم برخی از نامزدها چگونه کیفیت افراد را از بین می‌برند آیا قرار است در آینده با این شرایط از حقوق مردم دفاع کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید