اعلام 6 منطقه دارای خطرپذیری بالا در تهران

    کد خبر :148486

رئیس شورای شهر تهران گفت: وضعیت تاب آوری در تهران مناسب نیست و هر 10 سال یک بار یک زلزله بالای 7 ریشتر در کشور داشته ایم که منتظر تجربه یک زلزله بزرگ در تهران هستیم.

محسن هاشمی در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به زلزله غرب کشور با شهروندان شهرهای آسیب دیده ابراز همدردی کرد و این حادثه را تسلیت گفت و از اقدامات شهرداری در این حادثه تشکر کرد و گفت: در کنار داغدیدگان این حادثه طبیعی هستیم و هر اقدام و تلاشی که در توان مان باشد دریغ نمی کنیم و همانطور که می دانید نجات جان آسیب دیدگان در اولویت قرار دارد و سپس امدادرسانی به بی خانمان ها و اسکان موقت و تامین وسایل گرمایشی.

وی ادامه داد: حل مشکل بهداشتی و باز کردن مسیرها برای آب رسانی و امدادرسانی می تواند مشکلات آسیب دیدگان را به سرعت حل کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات سریع شهرداری تهران در کمک رسانی به مناطق آسیب دیده گفت: شهردار تهران در نخستین ساعات صبح دیروز به ستاد بحران رفت و موضوع کمک رسانی به هموطنان غرب کشور را دنبال کرد و آنطور که اطلاع داریم اولین کمک های کشور از تهران به زلزله زدگان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تهران پایتخت ایران و ام القرای اسلامی است گفت: باید در حوزه بافت فرسوده استانداردهای لازم را برطرف کنیم. متاسفانه تاب آوری ساختمان های جدید در تهران در وضعیت مناسبی قرار ندارند کارهای خوبی انجام شده اما باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

هاشمی ادامه داد: مشخص نیست زلزله کی و کجا خوهد آمد طی ۲۵ سال گذشته ۶ درصد کشته شدگان از طریق زلزله بودند و هر ۱۰ سال یک بار یک زلزله بالای ۷ ریشتر داشته ایم و منتظر تجربه یک زلزله بزرگ در تهران هستیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه گفته می شود هر ۱۵۰ سال یک بار یک زلزله ۷ ریشتری در تهران می آید، گفت: آخرین زلزله در تهران که بالای ۷ ریشتر بوده ۱۸۵ سال پیش بوده. ۳۵ سال است انتظار زلزله بزرگ دیگری را در تهران می کشیم.

وی ادامه داد: مناطق ۹، ۱۰، ۱۲، ۱۷، ۱۶ و ۱۴ دارای خطرپذیری بالایی هستند و مناطق ۷، ۸، ۱۳، ۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ خطرپذیری متوسط دارند.

هاشمی تاکید کرد: ۸۶ سازمان و نهاد در مدیریت بحران پایتخت مسئولیت دارند که چندین بار برای هماهنگی آنها تمرین شده اما هماهنگی های دوباره ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید