سهولت حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی

    کد خبر :148264

حقیقی گفت: خوشبختانه آن قدر جشنواره در سطح دنیا برگزار می‌شود که نمایندگان ما هم می‌توانند در آن حاضر شوند.

به گزارش افکارنیوز، سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما، در خصوص حضور پررنگ‌ فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی گفت: تعدد جشنواره‌های خارجی حضور در آنها را راحت کرده است. هرچند میزان حضور فیلم‌های ما در جشنواره‌های «الف» دنیا محدود است اما خوشبختانه آن قدر جشنواره در سطح دنیا برگزار می‌شود که نمایندگان ما هم می‌توانند در آن حاضر شوند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مادری» افزود: از طرفی تعداد پخش‌کننده‌های بین‌المللی بیشتر شده است. آنها برای اینکه خودی نشان بدهند، تلاش مضاعفی برای فرستادن فیلم‌ها به جشنواره های خارجی می‌کنند. پس فقط کافی است، اراده کنند؛ بالاخره در یک جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

وی درباره درخشش برخی آثار ایرانی در جشنواره خارجی و بی‌توجهی به آنها در داخل کشور تاکید کرد: به هر حال، سطح توقعات جشنواره را سیاست‌گذاران آن تعیین می‌کنند. قطعاً سیاست‌گذاری جشنواره‌های ما با آنها متفاوت است. نمونه‌اش فیلم «آپاندیس» حسین زمانی وارد جشنواره فیلم فجر نشد؛ اما در مونترال جایزه بهترین فیلمنامه را دریافت کرد!

این تهیه‌کننده همچنین درباره نوع جوایزی که فیلم‌های ایرانی در جشنواره خارجی دریافت می‌کنند، اظهار داشت: علت اینکه در جشنواره‌های خارجی، در بخش بازیگری جوایز کمتری دریافت می‌کنیم؛ گویانبودن لحن و بیان بازیگران ایرانی برای داوران خارجی است.

حقیقی در پایان خاطرنشان کرد: در کل اگر فیلمی از کشورمان به جشنواره‌های «الف» دنیا برسد، باعث افتخار است؛ اگر هم جایزه بگیرد، قطعاً افتخاری بزرگتر برای سینمای ما محسوب می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید