جوابیه دفتر سعد حریری به سخنان علی اکبر ولایتی

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۰۶
    کد خبر :148237

دفتر نخست‌وزیر مستعفی لبنان با صدور بیانیه‌ای به اظهارات اخیر «علی‌اکبر ولایتی» واکنش نشان داد.

دفتر سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان اعلام کرد وی در دیدار با «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، هیچ پیشنهادی برای میانجیگری بین تهران و ریاض مطرح نکرده بلکه دیدگاهش در خصوص اقدامات ایران در یمن را مطرح کرده است.

به گزارش فارس و بر اساس گزارش «المستقبل»، متن بیانیه صادر شده از دفتر الحریری به این شرح است:

«اول: نخست‌وزیر حریری هیچ پیشنهادی برای میانجیگری‌ میان کشورها مطرح نکرده، بلکه نظرش درباره ضرورت توقف مداخلات ایران در یمن به عنوان یک پیش‌شرط برای بهبود روابط میان ایران و عربستان را مطرح کرده است.

دوم: الحریری این دیدگاه شخصی‌اش را تکرار کرده است.

سوم: ولایتی پاسخ داد گفت‌وگو درباره یمن می‌تواند ورودی خوبی برای آغاز گفت‌وگو میان ایران و عربستان باشد اما نخست‌وزیر الحریری پاسخ داد: نه؛ اول یمن بعد گفت‌وگو. نظر من این است که حل مشکل یمن می‌تواند تنها دروازه‌ قبل از آغاز هر گفت‌وگو میان ایران و عربستان باشد».

علی‌اکبر ولایتی سه‌شنبه در نشستی خبری و در پاسخ به اتهامات سعد الحریری گفت: «ایشان نکته‌ای را گفتند که از القائات سعودی‌ها بوده است. آقای حریری گفتند که در ملاقاتی که با بنده داشتند، گفته‌اند در امور داخلی لبنان دخالت نکنید درحالی‌که اصلاً چنین حرفی نزد و اصلاً مذاکرات ما تند و خشن و تهدید نبود. معلوم شد این القای سعودی‌هاست و حاضر نیستند لبنان را در آرامش و دوستی دو ملت ایران و لبنان را ببیند.

وی افزود: ما آقای حریری را تهدید نکردیم و در مورد مسائل جاری منطقه بحث کردیم. ایشان می‌خواست به‌نوعی وساطت کند بین ایران و عربستان سعودی و ما تأکید کردیم که ما مشکلی با عربستان سعودی نداریم اما اینکه سعودی‌ها بیش از 2 سال مردم یمن را بمباران می‌کنند و این کشور را محاصره کردند و 700 هزار نفر دچار وبا شدند این دیگر ربطی به سیاست ندارد و به خاطر مسائل انسانی هم که شده با یمنی‌ها مذاکره کنند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید