فارادی فیوچر، ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۰۱
    کد خبر :147933

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در خبرگزاری‌های چین، فارادی فیوچر از شرکت خودروسازی هندی تاتا موتورز، ۹۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

شرکت تازه تأسیس فارادی فیوچر (Farady Future) در سالی که گذشت با مسائل متعددی روبرو شد که کمبود بودجه، فقط بخشی از مشکلات فراوان این استارتاپ واقع در کالیفرنیا بود. در طی سال ۲۰۱۷، تعدادی از مقامات ارشد این شرکت را ترک کردند و حتی برنامه‌ی ساخت کارخانه‌ی یک میلیارد دلاری آن‌ها در نوادای آمریکا متوقف شد. با مروری بر مشکلات این استارتاپ، تصور آینده‌ای موفق برای آن مشکل است؛ اما بر اساس گزارش‌های منتشرشده، فارادی فیوچر از یک غول شناخته‌شده‌ی فعال در صنعت خودروسازی دنیا، سرمایه دریافت کرده است.

بر اساس گزارش‌ خبرگزاری چینی گازگو، بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی هند، تاتا موتورز (Tata Motors) با خرید ۱۰ درصد از سهم فارادی فیوچر، ۹۰۰ میلیون دلار در این تولیدکننده‌ی خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کرده است؛ بر اساس این خبر، استارتاپ فارادی فیوچر، ۹ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.

شرکت خودروسازی هندی تاتاموتورز، مالک برندهای بریتانیایی جگوار و لندور است. در صورت صحت داشتن این خبر، گروه جگوارلندرور می‌تواند از فناوری‌های فارادری فیوچر همچون سیستم‌های ارنباطی بین خودروها که با همکاری شرکت چینی لی‌اکو (LeEco) توسعه داده شده است، بهره برد. پیش از این نیز مقامات جگوارلندرور، آمادگی خود را برای خرید یک برند خودروسازی با فناوری بالا اعلام کرده بودند.

فارادی فیوچر به‌عنوان رقیب تازه و البته قدرتمند شرکت تسلا شناخته می‌شود. مدیران فارادی ادعا می‌کنند با مجهز کردن ابرخودروی خانوادگی FF 91 به ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت، این مدل تمام برقی در زمان ۲.۳۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.FF 91 از فناوری مبدل اشلون (Echelon Inverter) استفاده می‌کند که با اشغال فضای کمتر، انرژی بیشتری انتقال می‌دهد.

هنوز صحت این گزارش‌ها تأیید نشده: ولی فارادری فیوچر مدت‌ها است که تصمیم به جذب سرمایه دارد. مقامات استارتاپ فارادی فیوچر در مورد این خبر واکنشی نشان نداده‌اند؛ اما تاکنون بیش از ۶۴ هزار سفارش برای ابرخودروی برقی FF 91 دریافت کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید