دستور وزیر کشور به همه استانداری ها برای کمک به مناطق زلزله زده

    کد خبر :147848

وزیر کشور به استانداری های سراسر کشور، سازمان مدیریت بحران کشور، استان های معین و همچنین سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول دستور داد همکاری و تلاش در جهت تسریع در عملیات امدادرسانی و برگرداندن اوضاع به شرایط عادی را با استانداری کرمانشاه انجام دهند.

به گزارش بازتاب از روابط عمومی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در پیامی به هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه تاکید کرد: با عنایت به جان باختن و مصدومیت جمعی از هموطنان عزیز در جریان زلزله اخیر که موجب حزن و اندوه فراوان و ابراز همدردی و همبستگی آحاد مردم عزیز در اقصی نقاط کشور شد، مقتضی است ضمن اعلام مراتب همدردی و تسلیت مجدد اینجانب به مردم خوب، شریف و قهرمان استان کرمانشاه بویژه خانواده‌های مصیبت دیده، با همه توان و کار و تلاش بی وقفه، همه ظرفیت‌ها و امکانات را در کمک‌رسانی، امداد و نجات، درمان مصدومین، اسکان آسیب دیدگان، تسکین آلام خانواده‌ها و آمادگی در برابر پس لرزه های احتمالی در اسرع وقت بسیج کنید تا ان شاءالله پس از انجام عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری در کوتاه ترین زمان کار بازسازی مناطق آسیب دیده آغاز شود.
در ادامه این پیام تصریح شده است: بدیهی است سازمان مدیریت بحران کشور، استان های معین و سایر استانداری ها و همچنین سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول هرگونه همکاری و تلاش در جهت تسریع در عملیات امدادرسانی و برگرداندن اوضاع به شرایط عادی را با آن استانداری بعمل خواهند آورد.
رحمانی فضلی همچنین در این پیام از درگاه پروردگار قادر متعال برای همه عزیزان از دست رفته در روزهای پایانی ماه صفر رحمت و غفران الهی، و برای خانواده های آنان صبر و بردباری و برای مجروحین و مصدومین بهبودی و شفای عاجل مسالت کرد.
زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.
این زلزله در استان کرمانشاه حوالی «ازگله» در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.
شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.
براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از پزشکی قانونی کشور تاکنون برای 423 نفر از جان باختگان این حادثه جواز دفن صادر شده است.
بر اساس آمار ارائه شده تا این لحظه، شمار افرادی که برای آنها جواز دفن از سوی پزشکی قانونی صادرشده، در سرپل ذهاب 316 نفر، اسلام آباد غرب 22 نفر، کرند 14نفر، قصر شیرین 28نفر، جوانرود 3 نفر و ثلاث 15 نفر بوده است. پس لرزه ها هنوز ادامه دارد.
رییس جمهوری صبح امروز برای بازدید از مناطق زلزله شده به استان کرمانشاه سفر کرد و هم اکنون مسئولان ذیربط برای بررسی وضعیت و برنامه ریزی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید