رونق تولید و رشد 6.9 درصدی مصرف برق صنعتی با اجرای اقتصاد مقاومتی

    کد خبر :147822

افزایش مصرف 6.9 درصدی برق صنعتی و رونق 24 هزار و 600 واحد اقتصادی مشکل دار، یکی از پیامدهای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در یک سال گذشته است.

حمایت از خودکفایی در تولید کالاها و بازگشت واحدهای تولیدی نیمه تعطیل به چرخه فعالیت از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
در همین پیوند، پنجمین نشست بررسی عملکرد طرح های اقتصاد مقاومتی با موضوع «رونق تولید و توسعه ظرفیت بخش صنعت» عصر دوشنبه در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

**٦٠ درصد بنگاه ها در شرایط رکود تعطیل شدند
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست یادآوری کرد بر اثر شوک هایی مانند تحریم و افزایش قیمت ارز رکود اقتصادی عمیق در کشور ایجاد و ٦٠ درصد بنگاه های کشور تعطیل شد.
به گزارش ایرنا، محمد امانی همدانی افزود: رشد بخش صنعت در سال 13٩١ منهای ٤.٥، سال 13٩٢ منهای٩ درصد، سال 13٩٣ منهای ١٣.٥ درصد، سال 13٩٤ منهای ٠.٣ درصد و در سال 13٩٥ به منهای ٦.٥ درصد رسید.
وی توضیح داد: پارسال در چهار فصل رشد ادامه داشت.
این مسوول تاکید کرد در چنین شرایطی صادرات انتخاب نیست بلکه الزامی است.

**انتقاد از کم کاری صدا و سیما برای حمایت از تولید داخلی
معاون اجرایی معاون اول رییس جمهوری نیز تاکید کرد باید از تولید داخلی حمایت شود اما صدا و سیما در این زمینه کم کار می کند.
رضا ویسه افزود: صدا و سیما باید به کمک بیاید اما متاسفانه تبلیغ کالای خارجی جای بیشتری در این رسانه دارد.
وی گفت: نمی گویم از واردات جلوگیری کنیم بلکه باید واردات را مدیریت کرد.
ویسه همکاری پارسال نظام بیمه ای و مالیاتی را برای رونق تولید مطلوب دانست.

**رونق 24 هزار و 600 واحد اقتصادی مشکل دار
قائم مقام وزیر صنعت، معدنو تجارت در این نشست یادآوری کرد: نرخ ارز در مدت تحریم سه برابر شد و تورم به بیش از ٣٠ درصد رسید.
رضا رحمانی گفت: یکی از هدف های رونق تولید در اقتصاد مقاومتی، بازگرداندن ٧٥٠٠ واحد اقتصادی مشکل دار تعیین شد.
وی ادامه داد: با تعامل نهادهای بانکی، بیمه ای، وزارت اقتصاد، نهاد ریاست جمهوری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در یک سال گذشته رونق خوبی در واحدهای اقتصادی رخ داد.
رحمانی برنامه ابلاغ شده برای امسال را طرح رونق تولید برای صیانت و نگهداشت شرایط فعالیت و اشتغال بنگاه های کوچک و متوسط در ١٠ هزار واحد صنعتی تولیدی و معدنی عنوان کرد . افزود: پارسال قرار بود ٧٥٠٠ واحد تولیدی را رونق بخشیم اما این تعداد به ٢٤ هزار و ٦٠٠واحد رسید.
این مسوول ادامه داد: ٨٥ درصد سرمایه اختصاص یافته برای رونق تولید در این طرح، سرمایه در گردش و ١٥ درصد سرمایه ثابت بود.
به گفته وی، در برنامه ابلاغ شده امسال تکمیل و راه اندازی ٥٠ طرح مهم و ملی دیده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید