سلیمی: هزار کیلو هم در تمرینات بزنیم ارزشی ندارد/ توجهی ندارم حریفانم چه کاری انجام می‌دهند

  • ورزشی
  • سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۳۲
    کد خبر :147650

ملی‌پوش فوق‌سنگین وزنه‌برداری کشورمان گفت: اگر در تمرینات هزار کیلو هم بزنیم و نتوانیم در مسابقات تکرار کنیم، ارزشی ندارد.

به گزارش  فارس، بهداد سلیمی درباره شرایطش برای حضور در مسابقات جهانی آمریکا،‌گفت: بعد از آسیب‌دیدگی که پیش از المپیک برایم پیش آمد تلاش کردیم به شرایط مطلوب برگردم. آن آسیب‌دیدگی حرکت قیچی زدن من را تحت تاثیر قرار داده بود اما در 3-4 ماه اخیر تمرکز زیادی روی این حرکت داشتیم که کارشناسان متوجه این تغییر شده‌اند که خوشبختانه شرایطم بهتر از قبل است.

وی درباره اینکه چه رکوردهایی در تمرینات رسیده است، گفت: وزنه‌ها در مسابقات باید مشخص شود. مهم مسابقه است و تمرین اهمیتی ندارد. امیدوارم روزی که مردم مسابقه را می‌بینند متوجه زحمات ما شوند.

دارنده مدال طلای المپیک در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد چراغ خاموش حرکت می‌کند، عنوان کرد: اگر در تمرینات هزار کیلوگرم را بزنیم اما نتوانیم در مسابقات تکرار کنیم، ارزشی ندارد. ممکن است عنوان کردن این رکوردها از سویی توقعات را بالا ببرد و یا ایجاد یاس و ناامیدی کند. به همین دلیل تلاش می‌کنیم عملکردمان را روز مسابقات نشان دهیم.

سلیمی تصریح کرد: تمام اعضای تیم برای کسب بهترین نتیجه به مسابقات جهانی می‌روند. دوست دارم اتفاقات و خاطره‌های خوب گذشته را تکرار کنیم اما خیلی از مسائل باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه ما دو وزنه‌بردار در فوق سنگین داریم و آیا با اتخاذ یک استراتژی مناسب می‌توانیم از این مزیت برای تحت فشار قرار دادن حریف گرجستانی برای به اشتباه انداختن او استفاده کنیم تا سکوی نخست از آن یکی از وزنه‌برداران کشورمان شود، گفت:نسبت به حریف گرجستانی 6 حرکت بیشتر فرصت داریم تا به سکوی قهرمانی برسیم. فرقی ندارد من یا سعید اول شویم. مهم اهتزاز پرچم ایران است. ما دو نفر 12 حرکت به حریف گرجستانی 6 حرکت دارد. اگر با یک برنامه‌ریزی و استراتژی خوب حرکت کنیم می‌توان حریف را به اشتباه انداخت.

سلیمی درباره ویدئویی که وزنه‌بردار گرجستانی چندی پیش از خود منتشر کرد و در آن رکورد 220 کیلوگرم رادر یک ضرب بالای سر برده بود، گفت: تمام تمرکزم از همان ابتدا روی خودم بوده است. چون حریف اصلی تمام ما وزنه‌ است و هر کسی که بتواند وزنه‌ها را شکست دهد، قهرمان می‌شود. به همین دلیل تمرکزم روی انجام تمرینات بهتر و افزایش رکوردهایم است. دنبال این نیستم ببینم حریفانم چه کاری انجام می‌دهند. البته رکوردهای حریفانم را پیگیری می‌کنم. وزنه‌ زدن حریف گرج را هم دیدم که اگر بخواهد این وزنه را در مسابقات جهانی هم تکرار کند کار برای من و سعید سخت خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید