شب سرد زلزله‌زدگان استان کرمانشاه / چشمهای منتظر مردم به دست هم‌وطنان و تحقق وعده‌های مسئولان

    کد خبر :147593

مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه منتظر دریافت کمکهای هموطنان و سازمانهای امدادی هستند.

شوک زلزله مهیب یکشنبه‌شب در سراسر استان کرمانشاه و ایران اسلامی همچنان وجود دارد ولی در چهار شهرستان غربی استان کرمانشاه و به‌ویژه شهرستان سرپل‌ذهاب این شوک به‌دلیل تخریب کاشانه مردم، سرما، کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی و وسایل گرمایشی بسیار بیشتر است.

شهر سرپل‌ذهاب به‌‌دلیل فاصله کمتر تا کانون زلزله در شهر ازگله در غرب استان کرمانشاه دچار آسیبهای شدیدی شده است و پس از بازدید میدانی از این شهر می‌توان گفت که 90درصد ساختمانهای سرپل‌ذهاب دچار خسارت شده‌اند و تقریباَ نیمی از شهر نیز تخریب شده است.

در حال حاضر مردم این منطقه به‌دلیل تخریب منازل مسکونی آنها به کمکهای اولیه همچون آب آشامیدنی، غذا، چادر و وسایل گرمایشی نیازمند هستند و قطع بودن برق و آب بر مشکلات آنها افزوده است ولی دسترسی به آب آشامیدنی اصلی‌ترین نیاز مردم این منطقه به‌شمار می‌رود و مکانی برای اسکان نیز اولویت دارد.

از شب گذشته و با حضور گروه‌های امدادی میان مردم چادرهایی برای اسکان توزیع شده ولی به‌دلیل عدم مدیریت صحیح این چادرها در نقاط مختلفی برپا شده است و با پایان روز نخست امدادرسانی به زلزله‌زدگان همچنان کمبود چادرهای اسکان در این منطقه وجود دارد و مردم در سرمای پاییز نگران مکانی برای خواب هستند.

امدادرسانی به شهر سرپل‌ذهاب به‌عهده نیروهای ارتش و روستاهای این شهرستان به‌عهده نیروهای سپاه گذاشته شده است که با وجود وسعت منطقه و کمبود امکانات این نیروها از دقایق ابتدایی وقوع زلزله تاکنون در حال امدادرسانی به آسیب‌دیدگان هستند و هوانیروز نیز تعداد بسیاری از بیماران را به مرکز استان منتقل کرده است.

برق برخی از مناطق شهر سرپل‌ذهاب وصل شده است ولی همچنان مناطقی از شهر برق ندارند و روشنایی معابر نیز وجود ندارد و آب و گاز شهرستان نیز همچنان قطع است و با وجود وعده‌های مسئولان خبری از آب، گاز و برق نیست تا مردم این منطقه دومین شب خود را بدون آب و برق و گاز سپری کنند.

کمبود چادر در این منطقه مشهود بود که وعده‌های مسئولان از ارسال چادر و پتو خبر می‌دهد و احتمالاً به‌دلیل تاریکی هوا توزیع این اقلام به صبح موکول شده است تا همچنان برخی از خانواده‌های زلزله‌زده مأمنی برای استراحت نداشته باشند؛ ولی بسیاری از خانواده‌ها از آتش برای گرم نگاه داشتن خود استفاده کرده‌اند.

مردم مقاوم مرزدار استان کرمانشاه شب سرد دیگری را می‌توانند به‌سختی به صبح برسانند و در انتظار دستان یاری‌گر هم‌وطنان خود تا طلوع آفتاب بمانند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید