گفتمان تبلیغاتی قالیباف کپی‌برداری از کمپین ترامپ، اوباما، احمدی‌نژاد و مهندس موسوی است/ شهرداری تهران ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

    کد خبر :14746

مشاور رییس‌جمهوری فضای انتخابات بجای آنکه گفتمانی باشد فضای تحریف، تهمت و دروغ است، ابراز داشت: باید به مردم هشدار بدهیم که اگر خوب تصمیم گیری نشود ممکن است کشور ضرباتی بخورد و حتی لطمات بدتر از آن ۸ سال باشد.

محمدعلی نجفی صبح امروز در همایش موسسین مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی حامی حسن روحانی با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان گفت: اینکه از چند هفته قبل دوستان در راستای انتخابات هفته آینده فعال شده‌اند و صبح امروز نیز اینجا آمده‌اند نشان می‌دهد دغدغه ما بیشتر از دغدغه‌های صنفی و شخصی است.

انتخابات ابرازی برای اعمال خواست مردم است

او با بیان اینکه انتخابات در همه دنیا ابرازی برای اعمال خواست مردم است، اظهار داشت: انتخاب رییس جمهور مهمترین انتخاب است چون سرنوشت اجرایی حاکمیت در دوره‌ای معین مشخص می‌شود.

فضای انتخابات به تحریف، دروغ و فریب‌کاری آلوده شده است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه فضای انتخابات باید فضای بحث و گفت‌وگو در خصوص مهمترین مسائل و چالش‌های کشور و ارائه راهکار برای آنها باید باشد، تصریح کرد: امسال این فضا به تحریف، دروغ و فریب‌کاری آلوده شده است. شما آنچه که در مناظره‌ها و برنامه کارشناسی تلویزیونی پخش می‌شود یا آنچه در برخی روزنامه و سایت‌ها و فضای مجازی منتشر می‌شود را دنبال می‌کنید. مجموعه این شرایط، فضا را از فضای عالمانه و آگاهانه دور کرده است.

وعده اشتباه دادن برای نظام ایجاد می‌کند 

نجفی با بیان اینکه یک نوع فریبکاری برای گول زدن مردم و ایجاد طمع برای خرید رای آنها وجود دارد، خاطرنشان کرد: ان‌شا‌الله مردم همانند سال ۹۲ تصمیم درستی می‌گیرند اما بالا بردن مطالبات مردم بدون مبنای علمی و شرایط واقعی و وعده اشتباه دادن نه تنها مشکل برای تیم اجرایی کشور بلکه برای نظام ایجاد می‌کند چون ممکن است مردم فکر کنند می‌شود اقداماتی انجام داد و مسئولان انجام نمی‌دهند و همین مساله موجب بدبینی به نظام و مسوولان می‌شود.

او افزود: آیا کسانی که وعده دروغین به مردم می‌دهند به این مسایل فکر کرده اند که به خاطر منافع چند روزه همه چیز را زیر ما می‌گذارند؟

اگر در انتخابات تصمیم‌ خوبی گرفته نشود لطماتش بدتر از آن ۸ سال باشد

مشاور رییس‌جمهور با بیان اینکه تاسف ما این است که فضای انتخابات بجای آنکه گفتمانی باشد فضای تحریف، تهمت و دروغ است، ابراز داشت: باید به مردم هشدار بدهیم که اگر خوب تصمیم‌گیری نشود ممکن است کشور ضرباتی بخورد و حتی لطمات بدتر از آن ۸ سال باشد.

نجفی با اشاره به مطالبات آموزش و پرورش در دولت آتی بیان کرد: می‌خواهیم هرکس مسئول آموزش و پرورش می‌شود مسایل این مجموعه را حل کند. آینده فرزندان و کشور ما در این زمینه است که آیا آنچه انجام می‌شود در راستای توسعه کشور و اعتلای جامعه خواهد بود؟

معلوم نیست وعده‌ها و شعارها چه مبنایی دارند

او ادامه داد: آنچه در خصوص آموزش و پرورش در برنامه نامزدها مشاهده می‌کنیم این است که از یک طرف، برنامه‌ای وجود ندارد و از طرفی شعارها و وعده‌هایی داده می‌شود که معلوم نیست که آن وعده‌ها و شعارها چه مبنایی دارند. همچنین آن افراد هم کارنامه‌ای ندارند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر برنامه‌ای برای اجرای وعده‌ها هم باشد، آن آقایان با آن کارنامه مرد اجرای طرح و شعارها هم نیستند، یادآور شد: برخلاف تصورمان که هر چه جلو می‌رویم انتخابات‌مان برنامه محورتر می‌شود، متاسفانه در این دوه برعکس شده است. وقتی گفته می‌شود براساس سابقه شما، اگر رییس جمهور شوید شرایط کشور به ماقبل ۹۲ برمی‌گردد آن اقایان می‌گویند رقیب‌هراسی می‌کنید.

عملکرد چهار ساله روحانی مشخص است

نجفی اضافه کرد: بحث رقیب هراسی نیست. شما می‌گویید عملکرد روحانی ضعیف است که در بسیاری از اوقات این سخنان دروغ و تخریب است. عملکرد چهار ساله روحانی مشخص است و می‌توان آن را بررسی کنند که چه دستاوردهایی داشته و اگر توفیقی نبوده است، به چه دلیل و با چه موانعی به دست نیامده است.

آقای رئیسی می‌گوییم کارنامه‌تان را مشخص‌تر برای مردم بگویید

او خطاب به رییسی عنوان کرد: آقای رییسی شما ۳۸ سال در این نظام بوده و از ۲۰ سالگی دادستان دو شهر بوده‌اید و سپس در مناصب مختلف قضایی حصور داشته‌اید. می‌گوییم کارنامه‌تان را مشخص‌تر برای مردم بگویید. شما ۱۰ سال رییس سازمان بازرسی بوده‌اید، اصلی‌ترین وظیفه آن سازمان مبارزه با فساد است. در این راستا چه کرده‌اید که شعار مبارزه با فساد را می‌دهید؟ شما معاون اول دستگاه قضایی بوده‌اید که نفر بعد که آن را تحویل گرفت گفت ویرانه‌ای را تحویل گرفتم. آیا شما در آن ویرانه‌سازی نقش داشته‌اید؟

صحبت‌های رئیسی با هم متناقض است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای رییسی گفتید یک ماه قبل تصمیم به ریاست جمهوری گرفتید که آنهم به خاطر درخواست‌های بسیار از شما بوده است ولی در برنامه تلویزیونی کتابی را نشان دادید که گفتید این برنامه‌تان است و شش ماه برای آن کار می‌کنید. اینها که با هم تناقض دارند.

مسایل متعددی در مدیریت قالیباف وجود دارد

نجفی خطاب به قالیباف هم اظهار داشت: آقای قالیباف در شهرداری کارنامه ۱۲ ساله دارید. من شش سال در این ۱۲ سال عضو شورای شهر بودم. مسایل متعددی در مدیریت شما وجود داشت. البته ما در آن زمان ۳ نفر بودیم و قدرت چندانی برای انتخاب شهردار را هم نداشتیم.

شورای شهر هم میزان بدهی‌های شورا را نمی‌داند

او افزود: امسال که آقای قالیباف شهرداری را ترک می‌کنند یعنی یا رییس جمهور می‌شوند یا شورای شهر ایشان را عوض می‌کنند و به مشهد برمی‌گردند، شهرداری بین ۲۰ تا ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد. بین ۲۰ تا ۶۰ هزار میلیارد فاصله بسیار است ولی دلیل این فاصله بسیار، عدم شفاف‌سازی است. شورا می‌گوید بدهی شورا ۶۰ هزار میلیارد تومان است ولی شهرداری بدهی‌ها را ۲۰ میلیارد اعلام کرده است. می‌خواهم بگویم حتی شورای شهر هم میزان بدهی‌های شورا را نمی‌داند.

هر شهروند تهرانی از شهرداری هفت میلیون و پانصد هزار تومان بدهکار است

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه سالانه شهرداری ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است یعنی هر شهروند تهرانی از شهرداری آقای قالیباف هفت میلیون و پانصد هزار تومان بدهکار است، تصریح کرد: این بدهی‌ها در حالی است که شهرداری با آن درآمد افسانه‌ای و عواید و تراکم به دلیل دست‌ودل‌بازی‌هایی مانند املاک نجومی و استخدام نجومی این بدهی‌‌ها را دارد.

بانک شهر به کیسه پول شهرداری تبدیل شده است

نجفی با اشاره به طعنه‌های قالیباف درخصوص حقوق‌های نامتعارف خاطرنشان کرد: آقای قالیباف از حقوق نجومی حرف می‌زنند ولی از پرداخت‌ها و دست‌ودل‌بازی‌هایی شهرداری چیزی نمی‌گویند. این دست‌ودل‌بازی‌ها به جایی رسیده است که شهرداری برای پرداخت حقوق کارمندانش از بانک شهر پول می‌گیرد و بانک شهر به کیسه پول شهرداری تبدیل شده است.

شعار جنبش چهار درصد کپی شده از شعار جنبش وال استریت است

او با بیان اینکه شعار جنبش چهار درصد کپی شده از شعار جنبش وال استریت است که منطق داشت، ابراز داشت: بخشی از کمپین ترامپ، بخشی از اوباما، بخشی از احمدی‌نژاد و بخشی از مهندس موسوی را کپی کرده‌اند و گفتمان تبلیغاتی‌ قالیباف شده است. اینها مانند آش شله‌قلمکاری است که تناسبی با گفتمان سال ۹۲ از سوی ایشان نداشت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: از یک طرف به دروغ پرونده پوشاک وارداتی را مطرح کند و می‌گوید واردات بد است ولی از یک طرف عینک خارجی به چشم می‌زند و کاپشن برند ایتالیایی به تن می‌‌کند.

آیت‌هاشمی از فریب و نیرنگ بدش می‌آمد

نجفی با بیان اینکه هر کس هر جوری که هست خودش را معرفی کنند و دیگران را فریب ندهد، عنوان کرد: بدترین چیزی مرحوم آیت‌الله هاشمی بدش می‌آمد، فریب و نیرنگ بود. آیت‌الله هاشمی آیینه بود و هرچه بود را می‌گفت اما همین قالیباف در سال ۸۴ که فکر می‌کرد جریان ارزشی از ایشان حمایت می‌کنند و رای نظام به اوست، عکس تمام قد با عنوان دکتر کاپیتان قالیباف منتشر می‌کرد. تا پیش از کاندیداتوری در سال ۸۴ مفصل از هاشمی تعریف کرد ولی وقتی دید هاشمی رقیب اوست، از او بد گفت. در سال ۹۲ گفت کشور مدیر جهادی می‌خواهد. امسال هم طرفدار محرمین و مستضعفان شده است.

در سطح مدیران شهرداری، تنها یک نفر زن است

او با بیان اینکه قالیباف می‌گوید طرفدار حضور زنان در جامعه است و مدعی است که ۱۳ درصد مدیران شهرداری از زنان هستند، یادآور شد: در سطح مدیران شهرداری، تنها یک نفر زن است. وقتی که ما در شورای شهر بودیم، ایشان بخشنامه تفکیک جنسیتی را دادند که بلوا ایجاد شد. گفتند که یکسری از شغل‌ها هم باید مردانه باشد که اگر اجرا می‌شد صدها خانم در شهرداری بیکار می‌شدند. ما در شورا کلی نسبت به این مسئله اعتراض کردیم و خانم‌ها در شهرداری نیز همینطور. اگر به تفکیک جنسیتی اعتقاد دارید چرا آن را نمی‌گوید و جور دیگری حرف می‌زنید و اگر اعتقاد ندارید چرا آن عملکرد را داشتید؟

ظرفیت مترو باید در سال ۹۶ به شش میلیون نفر می‌رسید

وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات با یادآوری اینکه در ما در شورای شهر برنامه جامع حمل و نقل برای سال ۹۶ تهیه کردیم، بیان کرد: براساس آن طرح، ظرفیت مترو باید در سال ۹۶ به شش میلیون نفر می‌رسید در حالی که این ظرفیت از سال ۹۴ چیزی افزوده نشده است و این ظریف و یک میلیون و سیصد هزار نفر است.

این عضو اسبق شورای شهر تهران ادامه داد: وقتی پل صدر می‌خواستند، اول کنگلش را زدند که ما اعتراض کردیم که مجوز لازم را از شهرداری نگرفتید. با این حال، بودجه این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان بود که در نهایت، ۹ برابر خرج شد و هفت هزار میلیارد تومان برای آن پروژه هزینه شد. اگر آن هفت هزار میلیارد صرف مترو شده بود، ما هم‌اینک به آن ظرفیت دست یافته بودیم.

مدیران دولت قبل در ستاد رئیسی هستند

او با بیان اینکه محل تاسف است که با افراد و جریانی روبه‌رو هستیم که برای دریافت رای مردم راست نمی‌گویند، گفت: آقای رییسی می‌گوید مسکن مهر در این دولت تعطیل شد ولی صدها هزار واحد در این دولت تکمیل شده است و همه مسکن مهر در سال ۹۶ تمام می‌شود. آقای قالیباف می‌گوید ۲۵ میلون نفر در هلاکت و زیر خط فقر هستند و آقای رییسی می‌گوید اقتصاد در این دولت نابود شده است. این دولتی است که تورم ۴۵ درصد را تحویل گرفت و به زیر ۱۰ درصد رسانده است. چطور است که آن دولت اقتصاد را آباد کرده و این دولت آن را نابود کرده است. البته معلوم است چون مدیران دولت قبل در ستاد ایشان هستند.

قبلا می‌گفتند مردم اشکنه بخورند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: همین آقایون که از وضع بد مردم سخن می‌گویند قبلا می‌گفتند مردم اشکنه بخورند یا در طول روز بجای سه وعده غذایی، تنها یک وعده غذا بخورند. چطور در آن زمان شرایط کشور ایجاب می‌کرد مردم فقط یک وعده غذا بخورند ولی الان مردم چلوکباب بخورند. با این تناقض آدم زجر می‌کشد و توضیح دادن این تناقضات هم سخت است.

دولت با همه سختی‌ها کشور را اداره شده است

فی با بیان اینکه کل درآمد نفتی این دولت ۱۵۰ میلیارد دلار بوده است که مشابه قبلی این درآمد در چهار سال قبل ۲۵۰ میلیارد دلار بوده است، اظهار داشت: دولت با همه سختی‌ها کشور را اداره شده است. یکجایی رشد هم داشته‌ایم که نمونه آن را در صنعت می‌بینیم، خدمات بیشتری شده است که نمونه آن را در طرح تحول سلامت مشاهده می‌کنیم و یکجاهایی هم یارانه بیشتر داده است که در مسئله خرید تضمینی گندم آن را می‌بینیم.

هم‌اینک انتخاب بین راه و بیراهه است 

او افزود: عده‌ای می‌دانند یکسری کارها را نمی‌شود انجام داد ولی با وعده دادن آن کارها، می‌خواهند مردم فریب دهند. باید مردم را توجیه کرد. الان انتخاب بین بد و بدتر نیست بلکه به قول آقای جهانگیری انتخاب بین راه و بیراهه است.

طرح رئیسی برای آموزش و پرورش را حاجی‌بابایی و فرشیدی نوشته‌اند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به غیر از رییسی در میان منتقدان کسی طرحی را درخصوص آموزش و پرورش نداده است، تصریح کرد: طرح‌های آقای رئیسی هم درخصوص آموزش و پرورش کلی بوده و گفته شده است که آقای حاجی بابایی و فرشیدی آن را تنظیم کرده‌اند. یک نکته‌ای که در طرح آقای رئیسی من دیدم جلوگیری از توسعه مدارس غیردولتی بنگاهی سودجو است که من آن را نفهمیدم. سال‌ها درخصوص مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی بحث شده و در سیاست‌های ابلاغی رهبری هم آماده است.

نجفی اضافه کرد: ما شاهد تجربه آقای حاج‌بابایی هستیم. البته ایشان برخلاف افرادی مانند فرشیدی و علی احمدی کارهای خوبی هم کرد ولی لطمات جدی هم به آموزش و پرورش زدند. مانند تبدیل شدن دوره ابتدایی به شش سال یا تحویل دادن آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای به وزارت علوم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید