رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد

تحصیل جهشی 4700 دانش‌آموز در سال جاری/پوشش 80 درصدی سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی

    کد خبر :147181

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمار جهش تحصیلی دانش آموزان در سال جاری را اعلام کرد و گفت: 9000 دانش‌آموز درخواست جهش تحصیلی ارائه کرده بودند که از این میزان با درخواست 4700 دانش آموز موافقت شد.

مجید قدمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی نسبت به سال 92، چهار برابر شده است اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ بودیم و پیش بینی‌هایی داشتیم که توانستیم به اغلب آنها عمل کنیم. امیدواریم تمام بودجه مصوب، تخصیص یابد.

وی افزود: بویژه در زمینه تامین سرویس ایاب و ذهاب اقدامات خوبی صورت گرفت، به گونه‌ای که اکنون می‌توان گفت به صورت میانگین در سطح کشور 70 تا 80 درصد نیاز به سرویس ایاب و ذهاب برطرف شده است و در مناطق محروم نیز پوشش صد در صدی داریم. چاپ و توزیع به موقع کتاب‌های درسی، اجرای طرح تلفیقی فراگیر و اجرای طرح خدمات حمایتی از دیگر اقداماتی است که انجام داده‌ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین آمار جهش تحصیلی در سال جاری را اعلام کرد و گفت: 9000 دانش آموز درخواست جهش تحصیلی ارائه کرده بودند که از این میزان با درخواست 4700 دانش آموز موافقت شد.

قدمی ادامه داد: جهش تحصیلی می‌تواند در زمره اقدامات آموزش و پرورش برای تیزهوشان باشد و اگر با بررسی‌های کارشناسی دقیق جلو برود مفید واقع می‌شود.ما امکانات سنجش دانش آموزان برای جهش تحصیلی را در اختیار داریم و طبق مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش هر ساله این کار را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه اگر هزینه هر دانش آموز حدود دو میلیون و 500 هزارتومان تمام شود، می‌توان گفت که جهش تحصیلی باعث صرفه‌جویی 10 میلیارد تومانی می‌شود گفت: یکی دیگر از مزیت‌های جهش تحصیلی کاهش تراکم دانش آموزی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید