اعزام ۴۰ اکیپ بهداشت محیطی به مناطق زلزله‌زده/ بسیج خیرین سلامت

    کد خبر :147161

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های کرمانشاه ترجیح می‌دهیم بیماران را به مناطق دیگر اعزام کنیم.

به گزارش ایسنا، قاسم جان‌بابایی با حضور در برنامه تلویزیونی نبض خبر با بیان اینکه مصدومان اعزامی به تهران صدمات جدی شامل شکستگی ستون فقرات، لگن و جمجمه داشتند، اظهار کرد: در روزهای اول حادثه معمولا شکستگی‌ها بیشتر است اما عوارضی مانند بیماری‌های عفونی در روزهای بعد خودشان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اعزام ۳۰۰ تکنسین، جراح و پرستار به مناطق حادثه دیده افزود: تا ساعاتی دیگر ۱۲۰ بیمار به تهران منتقل می‌شوند. فردا صبح نیز تیم پزشکی دیگری به این مناطق اعزام خواهد شد. بیمارستان‌های کردستان و همدان نیز آماده پذیرش این مصدومان هستند. تاکنون شش هزار نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده‌اند و ۱۲۷۰ نفر نیز نیاز به بستری داشته‌اند. همچنین ۱۳۵ بیمار که نیاز به خدمات کامل‌تری داشه‌اند نیز به تهران اعزام شده‌اند. ۱۲۰ بیمار دیگر نیز تا آخر امشب به تهران منتقل می‌شوند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به امکان بروز عفونت‌های درمناطق حادثه دیده به ویژه عفونت‌های گوارشی، ریوی و آلودگی آب و مواد غذایی ادامه داد: ما در کرمانشاه مازاد بیمار داریم. در حالت معمولی نیز ظرفیت اشغال تخت در این استان صددرصد است؛ به همین دلیل ترجیح می‌دهیم بیماران را از کرمانشاه به استان‌های دیگر منتقل کنیم.

جان‌بابایی با اشاره به اعزام ۴۰ اکیپ بهداشت محیطی به مناطق زلزله‌زده تاکید کرد: بیمارستان‌های صحرایی نیز شاید تا دو ماه آینده و تا زمان تثبیت شرایط در منطقه باقی بمانند. سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با همکاری قانون‌مند خود به تحمل عوارض روانی پس از بحران کمک کنند. معاونت اجتماعی وزارت بهداشت نیز قرار است خیرین را برای اسکان همراهان، مصدومان اعزام شده به تهران و همچنین بازگشت و تامین مالی آنها بسیج کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید