پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فارابی به زلزله‌زدگان

    کد خبر :147101

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی طی پیامی درگذشت هموطنان در زلزله اخیر استان کرمانشاه را تسلیت گفت.

به گزارش افکارنیوز، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی طی پیامی درگذشت هموطنان در زلزله استان‌ کرمانشاه را به مردم ایران به ویژه حادثه دیدگان این استان و خانواده‌های آنان تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

«وقوع حادثه غم‌بار زمین لرزه در غرب کشور و کرمانشاه که باعث جان باختن و مصدوم و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز شد، موجب تاسف و تاثر جامعه هنری کشور گردید.

چه زود فراموش می‌کنیم رودبار و بم را و چه ناباورانه دچار نسیان می‌شویم لرزه هولناک بویین زهرا و حضور آرام بخش و تاثیرگذار جهان پهلوان روزگاران نه چندان دورمان تختی جاودانه، کیارستمی بزرگ با دوربین خرده‌بینش که رودبار را دوباره از زیر خروارها تل و خاک احیا کرد. برگزاری کنسرت استاد محمدرضا شجریان برای همدردی با مردم بم و کیانوش عیاری نازنین که «بیدار شو آرزو» را در بم ساخت. بانوان سینما فاطمه معتمدآریا و هدیه تهرانی از پیشگامان حضور موثر در بم بودند و صبورانه با چمدانی دارو بی هیچ منتی در آغازین روزهای بحران میان زنان و کودکان ماتم‌زده راهی یافتند و در دل‌هایشان ماندگار شدند و یادمان نمی‌رود فراخوان عزت سینمای ایران را در حمایت و یاری از کودکان افغانی و همدردی پرویز پرستویی با کودکان بازمانده از زلزله ورزقان. اجرای سمفونی «لیلی و مجنون» توسط لوریس چکناواریان در پاریس به یاد کشته شدگان زلزله بم و ابراز همدردی با بازماندگان آن حادثه غمناک و چه بسا همین راز ماندگاری هنرمندان ایرانی است.

بار دیگر هنرمندان و سینماگران نجیب ایرانی، اصحاب رسانه و گروه‌های مرجع هنری و ورزشی را دعوتی دوباره می‌کنیم؛ برای «پویش ایمنی، امداد و مدیریت بحران»، چهره‌هایی که همواره در امور خیر پیشگام‌ترین پیشگامان بودند چراکه نقش هنر و رسانه در گسترش دانایی و ارتقای ایمنی هموطنان برجسته و موثر است، کشور ما حادثه‌خیز است و رسانه‌ها و هنرمندان شاخص در ارتقای افکار عمومی و بالا بردن اطلاعات و حساسیت آنها می‌توانند نقش موثری داشته باشند. این پویش مردمی می تواند آغاز کاهش آسیب های بعد از حوادث و بحران‌ها باشد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید