آلمان در پی ایجاد مراکز لجستیک ریلی نزدیک فرودگاه های ایران است

    کد خبر :146951

قائم مقام وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: باید بررسی کنیم به چه شیوه می توانیم مرکزهای لجستیک ریلی را نزدیک فرودگاه های ایران فراهم کنیم.

«تیل مان رودولف براون» عصر دوشنبه در نشست «بررسی فرصت های سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در شبکه ریلی ایران» افزود: شرکت های بزرگ، متوسط و خرد آلمانی می توانند به عنوان شریک تجاری مطمئن در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی ایران نقش اساسی ایفا کنند.
این مسوول آلمانی ادامه داد: ارتقای زیرساخت های حمل و نقل ریلی در ایران بسیار ضروری است و ما در این سفر شیوه توسعه شبکه ریلی از چین تا خاورمیانه را بررسی می کنیم.
وی گفت: شرکت های آلمانی در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی ایران درخواست کرده اند با ارائه راهکارهای مناسب و برنامه ریزی بهتر همکاری های خود را در این بخش افزایش دهیم.
به گفته وی، صنعت حمل و نقل ریلی در آلمان سابقه 200 ساله دارد و شرکت های آلمانی در این بخش تولید محصولات کیفی را در دستور کار دارند.
قائم مقام وزیر اقتصاد و انرژی آلمان بر بکارگیری علوم دیجیتال و فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل ریلی آلمان تاکید کرد و افزود: یکی از مهم ترین شاخص های صنعت حمل و نقل آلمان حمایت از مشتریان خود است و در این زمینه ما همواره از همکاری های خود با شرکت های ایرانی حمایت می کنیم.
در پایان این نشست اعضای انجمن صنایع ریلی آلمان گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای مهم شرکت های خود ارائه کردند تا در شرکت راه آهن ایران مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این دیدار از افزایش 60 درصدی مبادلات تجاری ایران و اروپا پس از اجرای توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) خبر داد و گفت: اروپا به عنوان دومین مقصد صادراتی، 13 درصد سهم صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.
«سعید محمدزاده» افزود: پس از اجرای برجام، حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال گذشته میلادی به 9 میلیارد 200 میلیون یورو رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه از سال 2016 تا 2021 باید سهم راه آهن در حمل بار از 12 درصد به 30 درصد و در حمل مسافر از 10 درصد به 20 درصد افزایش یابد.
اکنون طول راه آهن در کشور به بیش از 11 هزار کیلومتر رسیده است و دولت نظر دارد در افق چشم انداز توسعه طول خط آهن کشور را به 25 هزار کیلومتر برساند. سهم ریل در جابجایی کالا در بندرهای کشور نیز کمتر از 10 درصد است و باید به 45 درصد افزایش یابد.
آنگونه که نهم آبان ماه مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست پنج جانبه راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، لهستان، گرجستان و اوکراین اعلام کرد با راه اندازی راهگذرهای شمال-جنوب و جنوب-غرب سالیانه تا 2میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید