جدیدترین اخبار
۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۲ اقتصادی کد خبر :146951

آلمان در پی ایجاد مراکز لجستیک ریلی نزدیک فرودگاه های ایران است

قائم مقام وزیر اقتصاد و انرژی آلمان گفت: باید بررسی کنیم به چه شیوه می توانیم مرکزهای لجستیک ریلی را نزدیک فرودگاه های ایران فراهم کنیم.

«تیل مان رودولف براون» عصر دوشنبه در نشست «بررسی فرصت های سرمایه گذاری شرکت های آلمانی در شبکه ریلی ایران» افزود: شرکت های بزرگ، متوسط و خرد آلمانی می توانند به عنوان شریک تجاری مطمئن در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی ایران نقش اساسی ایفا کنند.
این مسوول آلمانی ادامه داد: ارتقای زیرساخت های حمل و نقل ریلی در ایران بسیار ضروری است و ما در این سفر شیوه توسعه شبکه ریلی از چین تا خاورمیانه را بررسی می کنیم.
وی گفت: شرکت های آلمانی در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی ایران درخواست کرده اند با ارائه راهکارهای مناسب و برنامه ریزی بهتر همکاری های خود را در این بخش افزایش دهیم.
به گفته وی، صنعت حمل و نقل ریلی در آلمان سابقه ۲۰۰ ساله دارد و شرکت های آلمانی در این بخش تولید محصولات کیفی را در دستور کار دارند.
قائم مقام وزیر اقتصاد و انرژی آلمان بر بکارگیری علوم دیجیتال و فناوری های نوین در صنعت حمل و نقل ریلی آلمان تاکید کرد و افزود: یکی از مهم ترین شاخص های صنعت حمل و نقل آلمان حمایت از مشتریان خود است و در این زمینه ما همواره از همکاری های خود با شرکت های ایرانی حمایت می کنیم.
در پایان این نشست اعضای انجمن صنایع ریلی آلمان گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای مهم شرکت های خود ارائه کردند تا در شرکت راه آهن ایران مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این دیدار از افزایش ۶۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و اروپا پس از اجرای توافق هسته ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) خبر داد و گفت: اروپا به عنوان دومین مقصد صادراتی، ۱۳ درصد سهم صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.
«سعید محمدزاده» افزود: پس از اجرای برجام، حجم مبادلات تجاری ایران و آلمان در سال گذشته میلادی به ۹ میلیارد ۲۰۰ میلیون یورو رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ باید سهم راه آهن در حمل بار از ۱۲ درصد به ۳۰ درصد و در حمل مسافر از ۱۰ درصد به ۲۰ درصد افزایش یابد.
اکنون طول راه آهن در کشور به بیش از ۱۱ هزار کیلومتر رسیده است و دولت نظر دارد در افق چشم انداز توسعه طول خط آهن کشور را به ۲۵ هزار کیلومتر برساند. سهم ریل در جابجایی کالا در بندرهای کشور نیز کمتر از ۱۰ درصد است و باید به ۴۵ درصد افزایش یابد.
آنگونه که نهم آبان ماه مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست پنج جانبه راه آهن جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، لهستان، گرجستان و اوکراین اعلام کرد با راه اندازی راهگذرهای شمال-جنوب و جنوب-غرب سالیانه تا ۲میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور حاصل می شود.

وبگردی

روی خط خبر

  • تسلیحات هسته ای آمریکا باید از آلمان خارج شود
  • اورست، مرتفع‌ترین زباله‌دانِ جهان!
  • هتک حرمت صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • نرمال نشدن منابع آبی سمنان حتی به زور باران‌های بهاری
  • ۲۲ کشته و ۶۵ زخمی؛ دومین حمله انتحاری به تجمع طالبان و مردم در شرق افغانستان
  • برای تغییر اقلیم در ایران مدرک داریم/توسعه ناپایدار باعث خشکی زاینده رود و کرخه شده است
  • موتورسیکلت‌ سواران یزدی به مسیر دوچرخه‌سواران هم رحم نمی‌کنند
  • افزایش تولید ملی، ارتقای کیفیت و کرامت نیروی انسانی
  • “محسن تنابنده” بازی ایران و اسپانیا را پیش‌بینی کرد
  • گرگ‌ها در طالقان آماده خور شده‌اند
  • “نوید محمدزاده” ؛ داور شد
  • کد‌های مطهری درباره منشأ پیامک‌های تهدیدآمیز
  • عباس عبدی: توقعات مردم را وعده‌های روحانی بالا برد
  • پخش بازی ایران و اسپانیا به کجا رسید؟
  • مذاكره تركيه با ایران درباره حمله به «پ‌ک‌ک»
  • چرا اردن سفیرش را از ایران فراخواند؟
  • بودجه ۹۶ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی برای سال جاری/ ارائه خدمات شفاف در دستور کار
  • محمد ثلاث اعدام شد
  • وقوع گرد و خاک در ایلام و خوزستان
  • فتاح: کمپین‌های اخیر تاثیری در اعتماد مردم به کمیته امداد نداشته است
  • چرا به «کمپین» علیه گرانی رسیدیم؟
  • واکنش ابتکار به خبر حادثه دختران “ایرانشهر”
  • طبیعت ایران در خطر نابودی کامل
  • ترافیک روان در جاده‌ها بجز آزادراه کرج
  • تاثیر افزایش تولید نفت عربستان و روسیه بر بازار ایران
  • ایران درخواست افزایش تولید اوپک را وتو می‌کند
  • واردات ۲۱ میلیون دلار قوطی نوشابه
  • بررسی تاثیر جام جهانی فوتبال بر اقتصاد جهانی
  • درآمد ۱/۵ میلیونی دکه داران برای ۱۸ساعت کار
  • جام‌جهانی کسب‌و‌کارها را غافلگیر کرد