زیگمار گابریل: درباره نحوه تعامل با آمریکا برای حفظ توافق و نقش ایران در منطقه گفت‌وگو می‌کنیم

    کد خبر :146798

وزیر امور خارجه آلمان با بیان این‌که در نشست روز دوشنبه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا درباره حفظ برجام گفت‌وگو خواهد شد، تاکید کرد که اتحادیه اروپا خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان پیش از برگزاری نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که در این جلسه درباره توافق هسته‌ای با ایران و ثبات خاورمیانه رایزنی خواهد شد.

گابریل اظهار کرد: اولین موضوع چگونگی حفظ توافق هسته‌ای خواهد بود. اروپا خواهان این توافق است و امروز با همتایان خود از انگلیس و فرانسه به علاوه خانم موگرینی ( مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) درباره چگونگی تعامل و گفت‌وگو با آمریکا برای حفظ توافق و نقش ایران در منطقه رایزنی خواهیم کرد.

وی در ادامه همچنین گفت که این نشست گامی مهم در راستای گسترش همکاری‌های دفاعی میان کشورهای اروپایی است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات در حالی مطرح شده است که مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری نشست امروز بروکسل گفت که در این جلسه درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت‌وگو نخواهد شد اما وی وزیران اتحادیه اروپا را از محتوای گفت‌وگوهایش با وزیر امور خارجه ایران در سمرقند مطلع خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید