دلیل کاهش 50 درصدی مهاجرت به انگلیس

    کد خبر :14672
نتیجه تحقیق یک موسسه انگلیسی به نام «هایرد» نشان می دهد که شمار افراد متقاضی خارجی برای کار در بخش فناوری انگلیس، پس از برگزیت پنجاه درصد کاهش داشته است.
این درحالی است که بخش فناوری انگلیس بشدت وابسته به مغزهای اتحادیه اروپا و سایر مناطق جهان است.
ایندیپندنت اضافه کرد: این تحقیق همچنین حاکی از آن است که شرکت های انگلیسی نیز تمایل کمتری به جذب نیروی کار خارجی، پس از رای تاریخی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، نشان داده اند.
بر اساس این تحقیق، پیشنهاد همکاری به نیروی کار خارجی از سوی شرکت های انگلیسی از 25 درصد در ابتدای سال 2016، به زیر 18 درصد در سال 2017 کاهش یافته است.
«مهال پتل» مدیر اجرایی شرکت «هایرد» در گفت وگو با نشریه ایندیپندنت، ضمن هشدار نسبت به آینده بخش صنعت فناوری در انگلیس عنوان کرد: هرچند پس از مشخص شدن نقشه راه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، تصویر روشن تری از شرایط بازار حاصل خواهد شد اما تا آن زمان صنعت فناوری قادر به ادامه شکوفایی و پیشرفت نخواهد بود.
وی افزود: ابهامات زیادی در بازار انگلیس وجود دارد و به همین دلیل شرکت ها و متقاضیان تمایلی به پذیرش ریسک ندارند.
داده های آماری شرکت «هایرد» همچنین نشان می دهد در حدود 77 درصد شرکت های انگلیسی انتظار دارند که تا سال آینده ابهامات جاری برطرف شود. با این حال آنها تاکید دارند که پیدا کردن شغل در انگلیس طی 12 ماه آتی کار دشواری خواهد بود.
ایندیپندنت نوشت: تحقیقات شرکت «هایرد» نشان می دهد که استعدادهای خارجی، از حالا به دنبال کارفرمایان غیر انگلیسی هستند و این نشانه خوبی برای صنعت فناوری انگلیس که در بخش هایی با کمبود نیرو مواجه است، به شمار نمی آید.
این نشریه افزود: بخش هایی نظیر کشاورزی، ساخت و ساز و صنعت خودرو سازی نیز پیش از این زنگ خطر را در رابطه با کمبود نیروی متخصص به صدا در آورده اند.
ایندیپندنت نوشت: «یوفی ابراهیم» رئیس انجمن تشریفات انگلیس هشدار داده است که دست کم 10 سال برای جایگزین کردن نیروی کار اروپایی با انگلیسی، پس از برگزیت طول خواهد کشید؛ چراکه نیروی کار انگلیسی در این زمینه به اندازه کافی تربیت نشده است.
مردم انگلیس در 23 ژوئن سال گذشته به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای داده و انتظار می رود که پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی انگلیس که قرار است هشتم ژوئن برگزار شود، مذاکرات برگزیت آغاز شود.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید