جزییات دستگیری کلاهبردار ۹۰۰ میلیونی در یزد

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۲۰
    کد خبر :146661

رییس پلیس فتای استان یزد گفت: جوان 20 ساله که طی مدت دو سال با سوء استفاده از بی‌اطلاعی استادکار خود ۹۰۰ میلیون ریال از حساب وی کلاهبرداری کرده شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ مرتضی ابوطالبی گفت: با مراجعه یکی شهروندان به همراه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر این‌که به صورت اینترنتی از حساب بنده مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال کسر شده و این برداشت‌ها طی مدت زمان دو سال بوده است که اخیراً متوجه شدم، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم به هویت فرهاد ۲۰ ساله که شاگرد کارگاه نجاری شاکی است، شناسایی و دستگیر شد.

رییس پلیس فتای استان یزد گفت: متهم طی دو سال با توجه به این‌که به دلیل مسایل درسی از همکاری با شاکی در کارگاه نجاری خودداری نموده و با وجود داشتن اطلاعات کارت استادکار خود، شخصا اقدام به انتقال، خرید و پرداخت وجه و شهریه دانشگاه می‌ کرد و بعضا شهریه هم کلاسی‌های خود را اینترنتی پرداخته و در مقابل از آنها چک دریافت می‌کرد که با توجه به مستندات مربوطه این متهم جوان انگیزه خود از ارتکاب عمل مجرمانه سادگی و عدم آگاهی به امور بانکی شاکی و همچنین در اختیار داشتن رمز و شماره کارت و در پی آن تعریف رمز دوم بانکی اعلام کرده است‌.

سرهنگ ابوطالبی در ادامه افزود: اطلاعات بانکی خود را تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران قرار ندهید، چرا که مجرمان سایبری می‌توانند با اطلاعات کارت بانکی شما اقدام به پولشویی نمایند، پول‌هایی که منشاء آنها قاچاق مواد مخدر و اسلحه است.

وی گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir را منشاء انتشار اخبار حوادث و هشدارهای آموزشی پلیس فتا اعلام و آمادگی کارشناسان متخصص و فنی به عنوان پشتیبان سایت را جهت دریافت گزارشات مردمی و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید