وضعیت ارتباطات تلفنی مناطق زلزله زده

    کد خبر :146498

اپراتورهای تلفن همراه در حال افزایش کانالهای ارتباطی و رفع اشکالات احتمالی ارتباطات در مناطق زلزله‌زده هستند و مسئولان اجرایی خبر از نرمال شدن وضعیت ارتباطات در استانهای ایلام و کرمانشاه می‌دهند.

در پی بروز سانحه زلزله شب گذشته و با توجه به مشکلاتی که برای مناطق غربی کشور ایجاد شد، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه اعلام کرد که شبکه ارتباطی در مناطق زلزله‌زده پایدار است.

وی با اشاره به اینکه در لحظات ابتدایی وقوع زلزله حجم ترافیک بالایی در شبکه‌های ارتباطی وجود داشت، عنوان کرد: در حال حاضردر شهرهای قصر شیرین، سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، اسلام‌آباد و دالاهو شبکه‌های ارتباطی هیچ مشکلی ندارد و ارتباطات به صورت عادی برقرار می‌شود.

البته ظاهرا به منظور قطع برق در برخی مناطق اطراف سرپل ذهاب، تعدادی از سایتهای تلفن همراه در این مناطق از مدار خارج است و برق‌رسانی موقت به این سایتها از طریق ژنراتورهای پرتابل و دستی در حال انجام است.

در حالیکه تیمهای پشتیبانی شرکتهای ارتباطات زیرساخت، مخابرات، همراه اول، ایرانسل و رایتل در مناطق زلزله زده در منطقه حادثه حضور دارند، محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در خبر از «افزایش کانالهای ارتباطی و رفع اشکالات احتمالی توسط اپراتورهای موبایل داد.»

شب گذشته وزیر ارتباطات طی توئیتی اعلام کرد که «در شبکه زیرساخت کشور قطعی رخ نداده و در مناطق کرمانشاه و ایلام نیز قطعی عمده در شبکه همراه تاکنون گزارش نشده است.»

وی عنوان کرد: «اختلالات موجود بر اثر حجم بالای مکالمات است؛ با پیگیری اخبار از رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی لطفا از مکالمات طولانی با مناطق زلزله‌زده پرهیز کنید.»

البته از همان شب گذشته خبر هماهنگی وزیر ارتباطات با ایرانسل برای ارائه خدمات ویژه جهت سهولت ارتباطات و اطلاع از وضعیت خانواده‌های زلزله‌زده ایلام، کرمانشاه، قصر شیرین و سرپل ذهاب نیز در شبکه‌های اجتماعی پیچید که بر مبنای آن مشترکان این بخشها می‌توانستند تا 24 ساعت از یک ساعت مکالمه رایگان درون شبکه استفاده کنند.

این خدمت در حال حاضر تغییر ماهیت داده و «تمامی تماسهای درون شبکه‌ای اپراتور دوم» تا ساعت 24 امروز دوشنبه در تمام مناطق دو استان ایلام و کرمانشاه رایگان است.

به گزارش تسنیم، در حالیکه اپراتورهای اول و سوم ارتباطی نیز نسبت به این اتفاق تلخ ابراز تأسف و همدردی با مردم مصیبت دیده کرده‌اند، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران هم خبر از وضعیت نرمال برقراری ارتباطات علی‌رغم حجم بالای مکالمات داده است.

وی گفته است که «اپراتورهای ثابت و سیار با افزایش کانالهای ارتباطی و رفع اشکالات احتمالی، در حال کمک به افزایش پایداری شبکه هستند؛ اختلالات و برخی خرابیهای موضعی در شبکه نیز به دلیل حجم بالای مکالمات است.»

در واقع اظهارات مدیر روابط عمومی مخابرات به نوعی همان توئیتهای شب گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

این در حالی است که مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام هم با اشاره به این حادثه، گفته است که با وجود زلزله شدید در این منطقه اما کلیه شبکه‌های تلفن همراه اول، ایرانسل، رایتل، شبکه تلفن ثابت و زیرساختهای ارتباطی استان نرمال است.

در حالیکه مسئولان ارتباطی خبر از نرمال بودن وضعیت ارتباطات می‌دهند اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بار دیگر دقایقی پیش در شبکه اجتماعی خود چنین نوشت: متأسفانه با ادامه قطعی برق در برخی مناطق، باتری ذخیره سایتهای موبایل در این مناطق در حال اتمام است؛ همکاران در حال ارسال مولد برق اضطراری برای سایتهای مذکور هستند.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود اگر این مولدها در موعد زمانی مقرر به این سایتها نرسند، تا زمان ارسال آنها ارتباطات موبایلی در برخی نقاط قطع شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید