ماکرون نامحبوب است/ شش ماه از ریاست جمهوری گذشت

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۰:۲۴
    کد خبر :146375

شش ماه از روی کار آمدن امانوئل ماکرون به عنوان رئیس جمهوری فرانسه می‌گذرد اما بر اساس نظرسنجی‌ها او برخلاف روزهای اول ریاست جمهوری فردی نامحبوب است گرچه اوضاع را تحت کنترل دارد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یکی از دستیاران نزدیک ماکرون گفت: او دیدگاه بلندمدتی را دارد و تسلیم نمی‌شود.

در انتخابات 2017 حزب سوسیالست اولاند دچار بی نظمی شد درحالیکه حزب جمهوری خواهان بین آنهایی که به حزب ماکرون و آنهایی که اپوزیسیون ماندند، تقسیم شدند.

یکی از موارد مهمی که ماکرون در این مدت انجام داده است دستورکار برای ایجاد تغییرات در بیمه بیکاری، آموزش متخصصان، سیاست مسکن و بخش آکادمیک بوده است.

تمایل رهبر 39 ساله فرانسه برای ایجاد تغییرات در قانون کار و استفاده از دستورات اجرایی برای تغییرات گسترده در این قوانین به نظر یک روش بلندمدت است که هزینه‌های خاص خودش را دارد. همین مساله باعث شده تا تظاهرات خیابانی گسترده و اعتصاب‌هایی برگزار شود. اما نزدیکان ماکرون می‌گویند نظرسنجی‌ها باعث نگرانی وی نشده است.

پس از فرانسوا میتران و نیکولا سارکوزی که روسای جمهوری نامحبوب بودند، حالا ماکرون تلاش می‌کند تا ابهت این مقام را بازگرداند و فرانسه را در عرصه بین‌المللی نشان دهد.

هم اکنون براساس نظرسنجی اخیر مشخص شده که یک دوم از مردم فرانسه تمایل دارند تا به ماکرون زمان بیشتری برای اثبات خودش در قرار دادن فرانسه در مسیر درست را بدهند.

به گزارش نامه نیوز،اما مجله تایم آمریکا جور دیگری به ماکرون نگاه می‌کند و در مطلبی روی جلد خود که اخیرا منتشر شد نوشته است: “ماکرون، رهبر آتی اروپا- اگر بتواند فقط فرانسه را رهبری کند.”

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید