احتمال ارجاع تخلف دولت در طرح تحول سلامت به دادگاه

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۹:۱۵
    کد خبر :146212

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از احتمال ارجاع تخلف دولت در طرح تحول سلامت به دادگاه خبر داد.

مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به توفیقات طرح تحول سلامت در نظام درمانی کشور اظهار داشت: طرح تحول سلامت اقدام ارزشمند و شجاعانه‌ای از سوی وزیر بهداشت بود که موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های درمانی برای مردم شد.

وی با اشاره به مشکلات پیشِ‌روی طرح تحول سلامت به‌ویژه مسئله تأمین اعتبارات این طرح که به یکی از چالش‌های بودجه سال آینده تبدیل شده است،‌ گفت: هنگامی که طرح تحول سلامت در مجلس به تصویب رسید منابع تأمین اعتبارات آن پیش‌بینی شد و اگر این طرح براساس قانون تصویبی مجلس به اجرا برسد قطعاً هیچ‌گونه مشکلی در تأمین منابع مالی آن وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: یکی از پیش‌بینی‌های ما برای تأمین هزینه‌های طرح تحول سلامت 10 درصد اعتبارات حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها بود که متأسفانه در تخلفی آشکار از سوی دولت این منابع در اختیار وزارت بهداشت به‌منظور تأمین هزینه‌های طرح تحول قرار نمی‌گیرد. از طرفی مجلس مصوب کرده تا یک درصد درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده که متعلق به خود مردم است به این طرح اختصاص یابد که متأسفانه این درآمدها نیز صرف اموری دیگر می‌شود.

به گزارش تسنیم،نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه مدیریت آقای قاضی‌زاده هاشمی در به ثمر رسیدن طرح تحول سلامت قابل تقدیر است،‌ متذکر شد: اگر دولت همکاری‌های لازم را با وزارت بهداشت به‌منظور تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای مناسب طرح تحول سلامت انجام ندهد، این طرح با مشکلات جدی روبه‌رو خواهد شد.

وی تأکید کرد: مجلس اگر به این نتیجه برسد که دولت به قوانین مصوب مبنی بر تأمین درآمدهای مورد نیاز طرح تحول سلامت عمل نکرده و مدام به این منابع دست‌اندازی می‌کند چاره‌ای جز اعمال ماده 236 و ارجاع تخلف دولت به دادگاه ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید