کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خط 2

    کد خبر :145976

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: پس از کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 3 و 4 متروی تهران، این زمان در خط 2 هم کاهش یافت.

نوبخت با اشاره به اینکه در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط دو به 4 و نیم دقیقه کاهش یافته است افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود، اولویت اول شرکت بهره برداری متروی تهران است و در این راستا مدیریت تعمیرات و نگهداری قطارهای مترو و افزایش تعداد قطارهای فعال به منظور کاهش سرفاصله حرکت قطارها در دستور کار قرارگرفته است.

وی تجهیزات و طراحی اولیه خط دو متروی تهران را پاسخگوی سرفاصله حرکت 2 و نیم دقیقه دانست و تصریح کرد: این سرفاصله تاکنون به دلیل کمبود واگن عملیاتی نشده است اما سعی می‌کنیم تا با افزایش ناوگان در آینده به این زمان برسیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه این کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط 2 باعث افزایش صد هزار نفری در ظرفیت این خط می‌شود گفت: خط دو متروی تهران به خط 5 (تهران- گلشهر) متصل است و حجم بالای تردد در این خط سبب شده تا در خصوص اعزام قطارهای بیشتر در ساعات پرتردد اقدام شود؛ ایجاد این تغییرات در خط دو موجب کاهش ازدحام جمعیت به ویژه در ایستگاه‌های تقاطعی چون، تهران (صادقیه)، شادمان، امام خمینی (ره) و دروازه شمیران می‌شود که امیدوارم در آینده نیز باز بتوانیم تعداد اعزام قطارها در این خط را افزایش دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در یک ماه گذشته سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خطوط سه و چهار مترو نیز کاهش یافته است گفت: این اقدامات قبل از شروع فصل سرما که معمولاً با تردد بیشتر خودروهای شخصی و آلودگی هوای پایتخت همراه است، انجام شد تا قدمی در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از این ناوگان ایمن، سریع و پاک باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید