انور قرقاش: در مقابل تهدیدات ایران دست بسته نخواهیم ایستاد

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۶:۱۰
    کد خبر :145970

وزیر مشاور امارات در امور خارجه ضمن تجدید حمایت از استراتژی ترامپ علیه ایران گفت: در مقابل تهدیدات ایران و هم پیمانانش دست بسته نخواهیم ایستاد.

به گزارش بازتاب، به نقل از اسپوتنیک عربی، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه روز یک‌شنبه در چهارمین سمینار استراتژیک ابوظبی مدعی شد: تلاش ایران برای ایجاد تنش‌های فرقه‌ای و تهدید وحدت کشورها بدتر از قبل شده است.

وی اظهاراتی مدعی شد: در روزهای اخیر دیدیم که حوثی‌ها چگونه موشک بالستیک ساخت ایران را به پایتخت عربستان شلیک کردند و این امر ادعاهای ایرانی‌ها در رابطه با اینکه برنامه موشکی‌شان دفاعی است را تضعیف می‌کند.

این وزیر اماراتی ضد ایرانی ضمن اشاره به اینکه ما در برابر این تهدیدات دست بسته نخواهیم ایستاد، تاکید کرد: نمی‌گذاریم حزب‌الله جدیدی در یمن با حمایت ایران تشکیل شود.

قرقاش در ادامه ضمن تاکید بر حمایت کشورش از استراتژی ترامپ علیه ایران درباره آنچه خطرهای رفتار توسعه‌طلبانه ایران خواند گفت: جامعه بین‌المللی به خوبی رفتار ایران را درک خواهد کرد.

این مقام اماراتی روز شنبه نیز در صفحه توئیتر خود مدعی شد: واضح است که ایران موشک بالستیک به حوثی‌ها داد تا عربستان را مورد هدف قرار دهند.

ادعای عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی درحالی مطرح می‌شود که وزیر دفاع کشورمان گفته است: دشمن از هر فرصتی برای اتهام‌زنی علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مسئله را رد می کنیم.

سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران نیز در واکنش به این ادعاها تاکید کرده است: ما امکان انتقال موشک به آنجا (یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید