فقط 54.3 درصد سیمکارت ها فعال است

    کد خبر :145956

فتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شمار سیمکارت های واگذار شده در کشور را تا پایان شهریورماه 156 میلیون و 548 هزار و 511 مورد اعلام کرد که فقط 85میلیون و 64 هزار و 46 خط فعال است.

پیش از این آمارهای دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان خردادماه امسال حاکی از واگذاری 156 میلیون و 11 هزار و 283 سیمکارت به شهروندان بود که 83 میلیون و 224 هزار و 134 مورد آن مورد استفاده قرار می گرفت.
بر پایه گزارش تازه دفتر بررسی های فنی و اقتصادی معاونت برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تا پایان شهریورماه ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه کشور 106.43 درصد شد؛ در حالی که این ضریب تا پایان خردادماه 104.13 درصد بود.
تا پایان شهریورماه 47 میلیون و 332 هزار و 555 مشترک پهن باند سیار داشتیم؛ در حالی که این آمار تا پایان خردادماه 41 میلیون و 57 هزار و 746 مشترک بود.
بهره برداری از نخستین مرحله شبکه تلفن همراه کشور در مرداد ماه سال 1373در شهر تهران با 24 سایت بی.تی.اس و با ظرفیت 9 هزار و 200 شماره آغاز شد.
گرچه روند واگذاری سیمکارت در آن سال ها با فراز و فرودهایی همراه بود اما پس از روی کارآمدن دولت یازدهم سرعت توسعه این بخش شتاب بیشتری به خود گرفت.
اردیبهشت ماه سال 1393 و در مراسم روز جهانی روابط عمومی، رییس‌جمهوری از شرایط پهنای باند اینترنت در کشور ابراز نارضایتی کرد و گفت: قرار ما با وزارت ارتباطات این است که هرچه زودتر به نسل سوم و چهارم برسیم و پهنای باند نه تنها برای خانه ها و تجارتخانه‌ها‌ بلکه حتی برای موبایل‌هایی که در دست مردم است، افزایش پیدا کند.
پارسال تلاش برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به ثمر نشست و مرحله سوم این شبکه نیز امسال وارد مرحله اجرایی شد.
مرحله نخست دولت الکترونیک و دولت همراه نیز در آخرین ماه های کاری دولت یازدهم راه اندازی شد تا مردم بتوانند با تلفن های همراه خود خدمات دستگاه های اجرایی را دریافت کرده و به مراجعه حضوری نیازی نداشته باشند.
به گزارش ایرنا، در طرح دولت الکترونیک قرار است 51 دستگاه اجرایی 440 خدمت خود را به طور الکترونیک در اختیار مردم قرار می دهند.
توسعه زیرساخت های ارتباطی اکنون فرصتی فراهم کرده تا همه دستگاه های اجرایی بتوانند خدمات خود را بی واسطه در اختیار 83 میلیون دارنده سیمکارت فعال قرار داده و طعم خدمت رسانی با کیفیت و سریع را بعد از سال ها به آنان بچشانند.
همچنین بسیاری از کسب و کارهای نوپا می توانند در این بستر خدماتی را به مردم ارائه کنند که ضمن ایجاد رفاه و آسایش در زندگی ایرانیان، میزان اشتغال را در کشور افزایش دهد.
اکنون زیرساخت های لازم فراهم است؛ فقط همت جوانانی را می طلبد که از این فرصت گرانبها برای تولید ثروت و اشتغال در کشور بهره گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید