راه‌اندازی مرکز آموزش سگ‌های موادیاب گمرک

    کد خبر :145934

مرکز آموزش سگ های مواد یاب گمرک ایران با حضور «کونیو میکوریا» دبیرکل سازمان جهانی گمرک (wco) و فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران روز یکشنبه در تهران افتتاح شد.

این مرکز نخستین واحد آموزشی سگ های مخدریاب تحت نظارت گمرک است که در آن 21 قلاه سگ نگهداری می شود و قرار است تا پایان امسال 21 قلاده دیگر به آن اضافه شود.

تیم سگ های مواد یاب گمرک جمهوری اسلامی ایران امسال توانسته است نزدیک به 750 مورد مواد مخدر جاسازی شده را کشف کند.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از 40 تن انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در گمرک ایران کشف و ضبط شده است.

براساس برنامه ریزی گمرک، قرار است در مدت پنج سال سگ های موادیاب مورد نیاز گمرک ایران تامین شود و به همین منظور هر سال 20 قلاده در این مرکز آموزش خواهند دید.

استفاده از سگ های موادیاب و کالایاب یکی از ابزارهای مهم کنترلی در گمرکات جهان به شمار می رود و برخی از اینها قادرند مواد منفجره و سلاح را کشف کنند.

دبیرکل سازمان جهانی گمرک صبح دیروز برای انجام سفری دو روزه وارد تهران شد و با مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار کرد؛ رایزنی با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از دیگر برنامه های دبیرکل سازمان جهانی گمرک است.

میکوریا در دومین روز سفر خود از پیشرفت های گمرک ایران در زمینه گمرک الکترونیک و قابلیت های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،پیش از این، سازمان جهانی گمرک، طرح کارشناسی مجازی گمرک ایران را که در چارچوب سامانه جامع امور گمرکی اجرا شده است، به عنوان الگوی برتر به گمرک های عضو این سازمان در سراسر جهان معرفی کرده بود.

براساس ارزیابی سازمان جهانی گمرک، ایران به عنوان برترین گمرک جهان در مبارزه با مواد مخدر شناخته شده و رتبه دوم دنیا را در مبارزه با انواع قاچاق کالا کسب کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید