مصاف اقتصادی ۶ کاندیدای ریاست جمهوری

    کد خبر :14590

کاندیداهای ریاست جمهوری، کمتر از یک ساعت دیگر پای میز مناظره خواهند رفت تا علاوه بر اینکه چالش‌های اقتصاد را به بحث بگذارند؛ از برنامه‌های اقتصادی خود در قامت رئیس‌جمهور منتخب بگویند.

 مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری حول محور اقتصاد تا کمتر از یک ساعت دیگر آغاز می شود. در این میان به نظر می‌رسد مسائلی همچون بیکاری، یکی از مواردی باشد که نه تنها دولت حسن روحانی را به چالش خواهد کشید، بلکه برنامه‌های عملیاتی کاندیداها را در این حوزه در بوته نقد قرار خواهد داد.

این سومین مناظره برای انتخاب رئیس دولت دوازدهم است؛ پیش از این در دو حوزه فرهنگی- اجتماعی و سیاسی، هر یک از کاندیداها برنامه های خود را تشریح کرده اند.

برای مناظره اقتصادی، جدی‌تر آمده ام

اسحاق جهانگیری، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به جام جم برای برگزاری سومین مناظره انتخاباتی گفت: مناظره‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که دوستان بیشتر از اینکه از برنامه‌ها و عملکردشان بگویند، مسابقه ای در گفتن وعده ها به راه انداخته‌اند؛ بنابراین، هنوز از کاندیداها برنامه ویژه‌ای ندیده‌ام، ولی امیدوارم در این مناظره، به بخشی از برنامه های مورد نظر اشاره شود.

وی افزود: برنامه فقط شعار نیست، راه رسیدن به هدف و منابع مورد نظر باید مشخص شود، ضمن اینکه هر حرفی که زده می‌شود، باید تیم کاری و برنامه رسیدن به آن نیز اعلام گردد که تاکنون، خیلی به این بخش پرداخته نشده است.

جهانگیری ابراز امیدواری کرد تا در مناظره سوم که حول مسائل اقتصادی است و زندگی مردم با آن سر و کار دارد، کاندیداها برنامه های خودشان را به صورت شفاف بگویند و شعارها و وعده های خودشان را به سخنرانی ها موکول کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که مناظره سوم جدی تر خواهد بود یا دو مناظره قبلی گفت: برای این مناظره جدی تر آمدم.

مناظره اقتصادی، فینال مهم برای کاندیداها

سیدمصطفی هاشمی طبا، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به رسانه ملی گفت: هر سه مناظره‌ای که تاکنون برگزار شده، مهم بودند؛ اما چون این مناظره اقتصادی فینال آنها است، مهم تر از بقیه خواهد بود.

وی درباره برنامه اش برای اشتغال جوانان گفت: برنامه ای که من و بقیه دوستان مطرح کردند، در جهت استقلال و سربلندی کشور بوده است؛ همچنین اولین حرف و برنامه‌ام، حفظ ارجمندی ایران و گام نهادن در جهت حل مشکلات بوده است.

هاشمی طبا معتقد است که برنامه ها باید، بر اساس اقتصاد مقاومتی ارایه شوند.

گرفتاری امروز کشور، اشتغال است

سیدمصطفی میرسلیم، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از حضور در سالن مناظره در جمع خبرنگاران اعلام کرد: گرفتاری امروز کشور، اشتغال جوانان است؛ باید ببینیم کدام نامزد حاضر است در این صحنه پیشنهاد خوب بدهد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از میان ۳ مناظره، کدامیک مهم تر است، گفت: مناظره سوم به دلیل اینکه کاربردی است، مهم تر خواهد بود.

در مناظره اقتصادی کسی به جاده خاکی و حاشیه نرود

محمدباقر قالیباف، دیگر کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز در بدو ورود به رسانه ملی، گفت: در مناظره دوم پیشنهاد دادیم که افراد، دارایی های خود را اعلام کنند که البته در طول هفته، هزینه آن را هم دادیم؛ چراکه بسیاری از افراد کابینه به این مساله پرداختند؛ در حالیکه من نگفتم وزرا دارایی شان را اعلام کنند، بلکه منظور من نامزدها بودند.

وی تصریح کرد: حتما این مساله با منافع آن ۴ درصدی‌ها در تضاد است؛ چراکه آنها می‌خواهند بدون هیچ تحرکی، بیشترین منفعت را ببرند.

قالیباف، مهم ترین چالش کشور را بحران اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم به بحران اقتصادی بپردازیم و کسی به جاده خاکی و حاشیه نرود.

اهمیت مناظره اقتصادی در سایه بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانجات

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بدو ورود به ساختمان جام جم گفت: دغدغه اقشار مختلف مردم، به دلیل بیکاری جوانان، تعطیلی کارخانجات و حوزه تولید، اقتصادی است و به هین دلیل مناظره سوم مهم‌تر شده است.

وی افزود: همه مناظره‌ها تاکنون مهم بوده است؛ اما چون مردم می‌خواهند بدانند، دولت در طول ۴ سال چه کرده و نامزدها چه برنامه ای دارند، مناظره سوم اهمیت بیشتری دارد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید